Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

twee konijnen samen

10 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
laura
6 berichten
laura fr


Hallo, ik heb een 3-jarige voedster die erg jaloers en dominant is, maar helaas hebben we een paar weken geleden een verloren rondzwervende hangoorkonijn in huis gevonden die blijkbaar aan niemand toebehoort na een kleine enquête!! Dus ik zou hem graag willen houden, maar het is een jong mannetje dat op zoek is naar een zielsverwant.. Ik heb ze samen gezet en ze lijken het goed te vinden met elkaar, maar ik wil mijn voedster niet veroordelen tot het krijgen van jonge konijnen, als ik hem castreer maar niet de voedster, zou dat voldoende zijn?

Hij is bij vrienden in afwachting omdat ik er niet elke dag naartoe kan gaan, hij krijgt niet de aandacht noch de vrijheid die hij wenst, het is een klein katje dat zoals men zegt overal volgt, ik zou graag zo snel mogelijk voor hem zorgen, bedankt voor uw hulp...

laura
6 berichten
laura fr

Dank je, dat is erg aardig voor de site ... ik heb een afspraak gemaakt bij de dierenarts om mijn konijntje te laten castreren, ik moet zeggen dat ik mijn vrouwtje niet echt wil steriliseren, ik zou haar later wat kleintjes willen laten krijgen, maar als het niet beter gaat, zal dat de enige oplossing zijn!!

Ze zijn niet bang voor elkaar door de kooi heen, ze zijn heel lief voor elkaar, maar ik kan ze nog niet samen zetten omdat het mannetje midden in het voortplantingsseizoen zit, dus ik neem het risico niet..

Laure
9 berichten
laure fr
Het is absoluut noodzakelijk dat je jouw vrouwelijke konijn steriliseert want hoe ouder het vrouwtje is, des te groter de kans dat ze een baarmoederkanker ontwikkelt. En waarom zou je willen dat ze jongen krijgt? Er zijn risico's voor je konijn! Je speelt met haar leven! Het is een groot moment van stress voor haar! En wat ga je doen met de kleintjes? Er zullen er waarschijnlijk niet slechts 1 of 2 zijn, het is een grote verantwoordelijkheid zowel moreel als financieel! En wat wordt er van hen? Verkocht, weggeven, achtergelaten? Waarom zou je je konijn laten lijden! Er zijn al genoeg konijnen te koop op de markt vanwege deze onnodige zwangerschappen.
laura
6 berichten
laura fr

Ik wil haar niet steriliseren omdat ik wil dat ze een keer jongen krijgt, mijn dierenarts zei dat er tot 5 jaar geen enkel probleem zou zijn en bovendien is het geen nutteloze zwangerschap, het is vitaal voor een vrouwtje om ten minste één keer in haar leven een nest te hebben, ik zie niet in hoe zij eronder zou lijden, mijn konijn wordt regelmatig gevolgd door de dierenarts voor gezondheidscontroles, vaccinaties en meer!!! Een kanker is niet automatisch.

Natuurlijk zal ik dat doen met een mannetje van haar ras, en de kleintjes zijn mijn probleem, ik neem geen dieren om ze daarna te verwaarlozen, het mannetje heb ik opgevangen nadat hij was achtergelaten!! Ik ben niet een van die mensen die dieren neemt om er niet voor te zorgen, ik heb ook een hond die ik heb opgevangen

Laure
9 berichten
laure fr

1- de plaatsing van de baby's. Gaat ze ervan uit dat je ze houdt? Of ze laten adopteren? In dat geval moet je minimaal 2 maanden wachten met de adopties, anders zal ze de dood van de kleintjes op haar geweten hebben, want slecht gespeende konijntjes sterven snel. Of het nu het ene of het andere geval is, er is een ander argument:
2 - de ruimte bij je thuis. Weten dat een konijn minimaal 5 konijnen krijgt en dat er een grote kans is dat er zowel mannetjes als vrouwtjes zullen zijn. Je zult al deze kleintjes in een grote kooi moeten houden. Als je ze houdt, moet je ze na 2 maanden scheiden, anders kunnen er andere baby's komen. Afgezien van de vroege rijpheid, kan een vroege zwangerschap een konijn doden. Om mannetjes - vrouwtjes te scheiden heb je minimaal 1m per konijn nodig. Het lijkt me niet dat je 6m² voor hen hebt?
3 - het geld. Ja, konijnen kosten geld. Als ze van plan is om je te helpen, vertel haar dan dat ze 40€ per konijn moet inplannen voor de vaccinaties twee keer per jaar... Plus het voedsel, de bodembedekking en de sterilisatie en castratie om niet weer andere nestjes te krijgen. 149€ minimaal per vrouwtjeskonijn en 80€ per mannetjeskonijn...
Laure
9 berichten
laure fr

- Medische risico's
Als u niet bekend bent met het genetische erfgoed van uw konijn, loopt u het risico om misvormde baby's te krijgen die waarschijnlijk op jonge leeftijd zullen overlijden, of die een leven van lijden zullen kennen.
Zelfs als uw konijn in topvorm is, is er geen garantie dat het geen voorouders heeft die dragers zijn van erfelijke ziekten, dat er geen inteelt in de familie is geweest, enz. Voorbeeld van ziekten die vaak door erfelijkheid worden overgedragen: malocclusie
Als uw konijnen uit een dierenwinkel of van dezelfde kweker komen, is de kans groot dat ze uit dezelfde familie zijn: de baby's zullen dus consanguine zijn en het risico lopen hun hele leven ziekten te hebben.

Door uw voedster te laten bevallen, loopt u vooral het risico haar te laten sterven. Een niet-gesteriliseerde vrouw heeft immers 80% kans om te sterven aan baarmoederkanker voor de leeftijd van 5 jaar. Bovendien zal een vrouw die te vaak draagt snel uitgeput zijn en daaraan kunnen sterven.

Bovendien zijn er veel ziekten die uw voedster tijdens de zwangerschap kunnen treffen: bijvoorbeeld toxemie van de zwangerschap, die 90% van de aangetaste vrouwtjes in de eerste week doodt, zelfs wanneer een behandeling plaatsvindt...

Een konijn hoeft zich niet te reproduceren om in evenwicht te zijn. Sterilisatie blijft de enige effectieve manier om te voorkomen dat uw konijn constant geobsedeerd is door zijn hormonen. Dus denk erover na... Weet dat het medische risico dat uw konijn loopt bij sterilisatie (als het wordt uitgevoerd door een competente konijnenarts) minder dan 1% is!
Laure
9 berichten
laure fr
Het is vreselijk dat je zegt dat het VITAAL voor een voedster is om een nest te krijgen in haar leven! Je kent de risico's niet! Bovendien breng je je voedster in groot gevaar! Je MOET haar steriliseren tussen 6 maanden en 1 jaar! Anders zijn er grote risico's op problemen tijdens de sterilisatie en ze kan eraan sterven. Je voedster WENST GEEN nest te krijgen, het is instinctief voor een konijn om zich voort te planten om constant het aantal konijnen in de wereld te vernieuwen! Het is INSTINCTIEF. Het zijn de hormonen die haar kwellen en dat kan ernstige gedragsproblemen opleveren
Laure
9 berichten
laure fr
HET IS EEN ONNODIGE, GEVAARLIJKE, ONVOLWASSEN EN WREDE ZWANGERSCHAP! Voortplanting is voor professionals, niet voor particulieren en zeker niet door te zeggen dat het essentieel is! Kijk op elk forum dat over fokken praat, het 3/4-beleid is strikt! : NEE TEGEN FOKKEN DOOR PARTICULIEREN! Net zoals je je konijn niet zelf behandelt, maar naar de dierenarts brengt om het te laten doen, doe je geen onnodige fok, je laat het aan bekwame fokkers over!
Laure
9 berichten
laure fr

aandacht reproduceren van een dier waarvan je de genetica niet kent kan ernstige gevolgen hebben! Door de afkomst niet te kennen, weet je niet wat het dier kan overdragen aan het toekomstige nest, het kan afkomstig zijn van een inteelt nest of drager zijn van ziekten (er kunnen ziekten of inteelt in zijn lijn zijn). Dit zou niet respectvol zijn tegenover het dier noch eerlijk tegenover de adoptant die misschien eindigt met een dier met een verminderde levensverwachting of die gezondheidsproblemen zal hebben (bijvoorbeeld malocclusie is een genetisch overdraagbare ziekte die het dier kan dragen zonder het noodzakelijkerwijs te hebben ontwikkeld). Veelgehoorde misvattingen: http:/lespinousdebettyboop.e-monsite.com/pages/infos-generales/idees-recues-et-comentairs-a-la-con.html de voortplanting: http:/lespinousdebettyboop.e-monsite.com/rubrique,la-reproduction,691249.html
laura
6 berichten
laura fr

bon ecoute deja que tu me donne des lecons moi sa ne me convient pas !!qui te dit que je ne sait pas se que je fait,pour l'instant rien n'est sur!! je ne suis pas la seul a decider , je vai te dire avec 400m de jardin je pense également avoir la place pour acceuille 2 ou 10 lapin que je sache..et financiere sa te conserne pas je ne prendrai pas des animaux si je ne pouvait pas les assumer !!! ces comme des enfants.

J'ai asser regarder de forum sur tous ces question que je me posait, j'ai juste dit que je voulait , vouloir et faire se n'est pas la même chose, ma lapin je ne veut pas la stériliser sauf, obligation .

Laure
9 berichten
laure fr
Mijn oprechte deelneming voor je konijnDit doen bij je dierArgh, dat maakt me echt boosDenk je dat ze het nog leuk vindt?

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.