Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

terrarium voor Hermann's schildpad

1 réponse
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
FANNY
3 berichten
fanny fr


hallo,

ik ga 2 Hermanns schildpadden krijgen die ik in een terrarium zal plaatsen in afwachting van mijn verhuizing naar een huis.

ik zou graag willen weten of het absoluut noodzakelijk is om een uv-lamp en een verwarmingslamp voor dit soort schildpadden te plaatsen?

Sébastien
3 berichten
sébastien fr

Hallo,

Tijdens de winter moeten deze schildpadden die in winterslaap gaan in een bak met potgrond en dode bladeren geplaatst worden, in een ruimte tussen 5 en 10°C tot de lente (ze worden vanzelf wakker).

Als het later nodig is om ze in een terrarium te houden, weet dan dat een bron van uvB-stralen inderdaad noodzakelijk is (uvB-lamp 5.0 of een equivalente neon op maximaal 20 cm van de dieren). UvB-stralen maken de synthese van vitamine D3 mogelijk, wat op zijn beurt de opname van calcium mogelijk maakt en dus de groei en de goede gezondheid van deze dieren bevordert.

Een warme plek en een koele plek zijn ook noodzakelijk. De schildpadden regelen zelf hun interne temperatuur door van de warme naar de koele plaats te gaan wanneer ze dat willen. Bovendien stimuleert de warme plek de levendigheid en de eetlust.

Zodra het mogelijk is, houd ze buiten, dat is hoe dan ook wat het beste voor ze is!

Met vriendelijke groet


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.