Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

schimmel of calcium?

Geen antwoord gegeven
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Leane
1 berichten
leane fr
Hallo, sinds enige tijd heb ik opgemerkt dat mijn Pelomedusa subrufa kleine witte vlekjes heeft, alleen op zijn schild. Na wat onderzoek heb ik gelezen dat dit een schimmelinfectie kan zijn of een slechte synthese van calcium. Om u te verduidelijken, zal ik zijn leefomstandigheden beschrijven:
- hij is ongeveer 1,5 - 2 jaar oud
- aquarium van 100/40/30
- water op 28 graden
- pomp/filtratie
- lampen voor UVA, UVB en verwarming
- een landgedeelte en droog gebied om zich in te graven

Het probleem is dat hij nooit op zijn landgedeelte komt; in 1,5 jaar tijd heb ik hem daar maar twee of drie keer zien gaan, en hij is veel actiever 's nachts als de lamp uit is.

Zijn dieet:
- granules van Tom&Co
- slakken, insecten, regenwormen

Ik probeer hem zoveel mogelijk een goed dieet te geven, maar ondanks dit begrijp ik niet waar het probleem vandaan kan komen. Ik heb opgemerkt dat zijn schild een beetje zacht is.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.