Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Vraag, productdiscussies Keramische warmtelamp Reptilus

95% van klanten

bevelen dit product aan

44 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Armelle
3 berichten
armelle fr
Hallo, ik zou graag een keramische lamp gebruiken voor mijn nest puppy's die ik op 28 - 30 graden moet houden zonder dat deze te laag is. Is dit geschikt en vooral weet ik niet welk vermogen ik moet kiezen? Bij voorbaat dank, Armelle
Olivia
2 berichten
olivia fr
Hallo, ik gebruik deze lamp van 100w voor 2 reptielen, die ik overdag op 35° houd en 's nachts op 26°. De lamp heeft geen enkele moeite om deze temperaturen te bereiken. Als veiligheidsmaatregel gebruik ik ook een thermostaat en een onafhankelijke thermometer. De thermostaat zorgt ervoor dat ik zeker kan zijn dat de temperatuur niet te hoog oploopt of te laag daalt. Als de juiste temperatuur is bereikt, schakelt het de lamp uit. Als de temperatuur daalt, schakelt hij hem weer in. Hij voert zelf de gevraagde temperatuurveranderingen tussen dag en nacht uit. Dit alles zonder dat ik me ergens zorgen over hoef te maken ^^. De thermometer verzekert me dat de thermostaat correct werkt (want het overleven van mijn beestjes hangt ervan af :). Voor de kracht van je lamp geldt; hoe hoger de W, hoe hoger de temperaturen die zij kan bereiken. En als je kamer koud is, kies dan een krachtige ;)
NICOLAS
4 berichten
nicolas fr
Ik zou hetzelfde antwoorden als Olivia_C, een 100W lamp aangesloten op een thermostaat; eventueel met een speciale beschermrooster voor keramische lampen.
Olivia
2 berichten
olivia fr
Ja, Nicolas heeft gelijk. Dit zorgt ervoor dat de fitting van de lamp niet te heet wordt, omdat het geschikt is. En het rooster zal voorkomen dat puppy's of zelfs wij ons per ongeluk verbranden
Marion
1 berichten
marion fr
Hallo, dit is hoe ik het gebruik (puppies). Binnenshuis (verwarmd huis) gebruik ik de 100W in een lampenhouder met gaas (metaal en keramiek, het model verkocht voor het verwarmen van kuikens bijvoorbeeld). In een minder verwarmde kraamkamer deze winter koos ik voor 200W. Ik gebruik geen thermostaat, maar ik plaats een thermometer op het niveau van de puppy's om de temperatuur te controleren. En dan is het gewoon een kwestie van het gedrag van de puppy's observeren. Ze moeten zich kunnen onttrekken aan de hitte indien nodig, dus zorg voor een werpkist of een mand die breed genoeg is.
Audrey
1 berichten
audrey fr
Hallo, welk vermogen raadt u mij aan om een konijnennest warm te houden? Welke ondersteuning moet ik kiezen? Alvast bedankt. Audrey.
NICOLAS
4 berichten
nicolas fr
50W devraient suffir pour votre nid de lapin. Il faut utiliser cette lampe avec un support céramique adapté. Cordialement.
NATHAN
1 berichten
nathan fr
Welk wattage voor een lamp zou u aanraden voor een python in een terrarium van 150x50x60 om een goede temperatuur op het koude punt te behouden, aangezien mijn omgevingstemperatuur niet voldoende is om aan zijn behoeften te voldoen? Met vriendelijke groeten
Rudy
1 berichten
rudy fr
Ik gebruik 75w lampen voor mijn Morelia spilota cheynei, één lamp die overdag aan is en de tweede is aangesloten op de thermostaat, zodat de temperatuur altijd binnen het juiste bereik blijft, nacht en dag. Ter informatie, omdat de morelia een boomslang is, is mijn terrarium 180 cm hoog, 100 cm breed en 70 cm diep.
MAXIME
3 berichten
maxime fr
Hallo, voor mijn Morelia spilota cheynei heb ik een terrarium van 120 x 50 x 90 (lengte, diepte, hoogte). Welk vermogen zou u mij aanraden?
Paul-Emmanuel
1 berichten
paul-emmanuel fr
Hallo, kan ik deze lamp gebruiken voor kuikens van één week oud?
Fabien
1 berichten
fabien fr
Hallo, ik heb een terrarium van 60*45*45 met een jonge baardagame, en ik zou graag deze lamp van 150W willen nemen omdat ik van plan ben om binnen 3/4 maanden van terrarium te wisselen. Ik dacht aan deze sterkte omdat ik de Lucky Reptile TC2 Pro heb. En welke UV-lamp zou u mij aanraden?
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr
Hallo, u zult een UVB 10.0 lamp moeten nemen, een 13W zal voldoende zijn voor een klein terrarium zoals het uwe. Natuurlijk moet u het vermogen aanpassen wanneer u van terrarium wisselt. Met vriendelijke groet, Het team van Zoomalia
Elodie
5 berichten
elodie fr
Hallo! Ik zou graag beginnen met het gebruik van dit soort lampen, maar ik wil graag weten: ze geven infrarode stralen af, maar wordt de lamp zelf ook warm? Mijn vraag is of ik het zo naakt in mijn terrarium kan plaatsen, of is er een risico dat mijn slang zich eraan verbrandt en moet ik het daarom afschermen met een rooster?
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr

Hallo,

Deze lamp is een verwarmingslamp. Ze is dus warm en moet buiten het bereik van uw reptiel geplaatst worden om elk risico op brandwonden te vermijden.

Met vriendelijke groeten,

Het Zoomalia-team
Alicia
1 berichten
alicia fr
Hallo, ik heb een terrarium van 160x60x60 en ik heb een verwarmingskabel van 50W samen met de lamp. Ik zou graag een hogere omgevingstemperatuur willen, zou dat kunnen?
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr
Hallo, U kunt inderdaad een 100W lamp nemen. Met vriendelijke groeten, Het Zoomalia-team
gael
1 berichten
gael fr
Hallo, welk vermogen van de lamp is nodig voor een terrarium van 120x60x60 voor een hotspot van ongeveer 30 graden? Bedankt alvast.
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr

Hallo, Dit zal afhangen van de hoogte waarop de lamp geplaatst wordt en van de omgevingstemperatuur. Bijvoorbeeld, voor een hete plek bij 30°C met een lamp op 30cm hoogte, zal een vermogen van 100W nodig zijn. Met vriendelijke groeten, Het Zoomalia-team
lola
10 berichten
lola fr
Hallo, welke lamp zou het beste zijn om de warme kant van een glazen terrarium van 60X45X60 voor een luipaardgekko te verwarmen?
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr
Hallo, u zult de 200W lamp moeten prioriteren en de hoogte ervan aanpassen aan de hand van de bereikte temperatuur. Met vriendelijke groeten, Het Zoomalia-team
Camilia
1 berichten
camilia fr
Hallo, ik heb een terrarium van 65*35*30 met een Testudo graeca. Ik heb een warmtelamp van 150W gekocht, maar dat lijkt me een beetje te veel, wat denkt u? Bedankt alvast.
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr
Hallo, Dat lijkt inderdaad veel, maar het hangt af van de locatie van de lamp en de afstand tot de bodem van het terrarium.Eerst moet de temperatuur op het warmste punt worden gemeten, die niet boven de 30°C mag uitkomen. Uw schildpad moet ook een koudere zone hebben met een temperatuur tussen 20 en maximaal 25°C.Als de temperaturen te hoog zijn, moet u overwegen de lamp te vervangen. Met vriendelijke groet, Het Zoomalia-team
jeremy
1 berichten
jeremy fr
hallo ik heb een OSB-terrarium van 80x50x50 cm ik ben van plan om 2 luipaardgekko's te kopen ik zou graag willen weten welke lamp het beste zou zijn de 100 W of 150 W? De temperatuur van mijn kamer is overdag minimaal 20 tot 22°C en 's nachts 18 tot 20°C
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr

Hallo, Een 100W lamp zal ruim voldoende zijn. Denk er aan om regelmatig de temperatuur te controleren en indien nodig de positie van de lamp aan te passen.
Met vriendelijke groet,
Het Zoomalia-team
Marine
2 berichten
marine fr
Hoeveel watt heb ik nodig voor een keramische warmtelamp in een open houten terrarium van 90x50x20 dat een Hermann's schildpad huisvest?
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr
Hallo, De warmtelamp moet alleen op een deel van het terrarium geplaatst worden (het strandgedeelte). Met vriendelijke groeten, Het team van Zoomalia
Marine
2 berichten
marine fr
Hallo, ik heb net een Hermann's schildpad van één jaar oud gekocht. Ik heb een gecombineerde UV- en verwarmingslamp gekocht, maar ik ben niet tevreden omdat het altijd dag lijkt te zijn. Ik heb advies nodig, want ik weet niet echt wat ik moet kopen: een verwarmingslamp of keramiek en welke sterkte welke UV? Ik ben een beetje verloren. Mijn kamer wordt verwarmd tot 20° en mijn terrarium is 90x50 en 20 cm hoog, het is open en van hout. Alvast bedankt.
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr

Hallo, Wij adviseren een warmtelamp + UVB 50 Watt. Inderdaad, de warmtelamp moet worden aangezet tijdens de warmste uren van de dag (bijvoorbeeld 12:00-14:00). Met vriendelijke groeten, Het Zoomalia-team
Jérémy
1 berichten
jérémy fr
Hallo, ik heb een paar Hermann's schildpadden. Ik heb momenteel een 75W verwarmingslamp in een terrarium van 60 cm lang, 45 cm breed en 30 cm hoog. De lamp is bevestigd op een hoogte van 38 cm. Ik bereik een temperatuur van 30° aan de warme kant en 22° aan de koude kant. Ik heb ook een thermostaat van jullie site. Ik moet de temperatuur aan de warme kant een paar graden verhogen, naar welk wattage moet ik overschakelen?
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr
Hallo, We raden u in dit geval aan om te beginnen met een 100W in plaats van uw 75W-lamp. Met vriendelijke groeten, Het Zoomalia-team
yvon
3 berichten
yvon fr
hallo, hoelang zijn de keramische lampen gegarandeerd?met vriendelijke groeten
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr
Hallo, De fabrieksgarantie bedraagt 1 jaar op dit type product. Cordiaal, Het Zoomalia-team
Marilyn
3 berichten
marilyn fr
Hallo, is deze 100w verwarmingslamp compatibel met de gloeilamphouder met klem Glow Light maxi? Bedankt
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr
Hallo, Ja, deze lamp is compatibel. Met vriendelijke groet, Het Zoomalia-team
joy
6 berichten
joy fr
Hallo, ik heb een slang en ik moet overdag een koude zone van 26°C en 's nachts 24°C hebben, en een warme zone van 30°C overdag en 26°C 's nachts. Dus ik moet weten naar welk type lamp ik moet zoeken, bedankt.
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr
Hallo, Om de dag- en nachttemperaturen te kunnen regelen en te voorkomen dat er te grote verschillen ontstaan, is het noodzakelijk om twee verwarmingssystemen te hebben en een thermostaat die de dag- en nachttemperaturen regelt. Daarvoor adviseren wij u dit type product: https://www.zoomalia.com/animalerie/thermostat-hygrostat-digital-deux-circuits-p-14503.html U kunt de verwarmingssystemen combineren en bijvoorbeeld kiezen voor een keramische lamp gecombineerd met een verwarmingsmat. Het vermogen van deze accessoires moet bepaald worden afhankelijk van de soort reptiel die u heeft, evenals de afstand tussen de lamp en de bodem. Een andere factor om rekening mee te houden is de kamertemperatuur van de ruimte waar het terrarium staat.

Met vriendelijke groet,
Het Zoomalia-team
Vivien
1 berichten
vivien fr
Hallo, ik zou graag willen weten of een 50 W lamp bovenop een terrarium met houten wanden van 18 mm (L50 B50 H60) met een roosteropening mij in staat zou stellen om een warme plek te hebben van 32°C bovenaan en een koelere plek op de grond van 27°C. Alvast bedankt. Kusjes
Simon
1 berichten
simon fr
Hallo, Kunt u mij de verhouding watt verwarmd oppervlak vertellen alstublieft? Dank u.
Laura
1 berichten
laura fr
Hallo,Is de 200W warmtelamp breder dan de 100W? Zo ja, wat is de diameter? Want ik wil graag weten, voordat ik het bestel, of het in mijn beschermende kooi past.Alvast bedankt!Laura
Zoomalia
11381 berichten
zoomalia fr
Hallo, Al deze lampen hebben dezelfde grootte, alleen het vermogen verandert. De diameter is 8cm. Met vriendelijke groeten, Het Zoomalia-team

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.