Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Ratten samen in een kooi laten leven

4 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
CORINNE
3 berichten
corinne fr


 

 

Ik heb 10 ratten in verschillende kooien (sommige agressief of gebeten), dus ik moest ze scheiden en heb nu 4 kooien (2 kooien met elk één rat, 1 kooi met twee ratten en een andere met zes ratten). Ik heb een buitenhok gekocht voor deze zomer, en ik zou graag al mijn ratten samen in het hok willen plaatsen, kan ik dat doen? Ik ben bang dat ze elkaar zullen aanvallen, wat kan ik doen? Bedankt voor het geven van wat advies.

Corinne[/left]

Stéphane
7 berichten
stéphane fr

Met 10 ratten is het vrij ingewikkeld om een samenleven te bewerkstelligen, vooral als sommige dieren anderen niet mogen ...

Het principe van samenleven om twee knaagdieren goed met elkaar overweg te laten gaan, is om ze in een nieuwe kooi zonder enige geur en zonder accessoires die de knaagdieren al kennen te plaatsen. Je verdeelt de kooi in tweeën met een stevig genoeg gaas zodat ze het niet doorknagen (gaas omringd met een houten frame om het vast te houden en een soort paneel te creëren). Je plaatst het minimum: bodembedekking, benodigdheden voor het maken van een nest, water, voedsel. In het ergste geval plaats je een klein speeltje maar het moet nieuw zijn, zonder de geur van een van hun soortgenoten.

Je zet één (of meerdere, afhankelijk van de kooi) rat aan de ene kant en een andere aan de andere kant. Je laat ze door het gaas aan elkaar ruiken en elke dag wissel je ze van kant om de geuren te mengen.

Na enige tijd (probeer minstens 3 of 4 weken), verwijder je het gaas en kijk je of ze nog steeds in conflict zijn. Zo ja, dan zal je ze definitief moeten scheiden ... of de samenleven langer voortzetten!

Let op dat je het water en het voedsel op iets verhoogds zoals een houtblok zet om te vermijden dat bodembedekking in de voerbakjes komt.

Valerie
6 berichten
valerie fr

Hallo,

 

Dus voor uw probleem moet u helemaal opnieuw beginnen, u moet een integratie buiten de kooi op neutraal terrein doen waar niemand bekend is en vervolgens wat betreft de samenleving, het zijn onzin omdat ik zelf 10 mannetjes en 11 vrouwtjes heb die samen zijn en nooit problemen gehad. Dus ofwel uw ratten zijn AH (Hormonale Agressiviteit) of er is een probleem in de groep geweest dat dit gevecht heeft uitgelokt. Fijne dag

Ik ben nu 4 jaar fokker dus ik ken ratten goed als u meer antwoorden nodig heeft aarzel niet.

jordan
3 berichten
jordan fr

Ik heb een kleine vraag, ik heb een rat Daniel's van ongeveer twee jaar, ik heb er een vriendje Punky bijgedaan, hij is ongeveer 2 en een halve maand oud, alles ging heel goed tussen hen sinds een maand en ik ben gevallen voor een derde Socrate (ze zijn schattig als ze klein zijn ) die ongeveer 2 maanden oud is en nu is het drama, Daniel's wil Punky niet meer in de kooi terwijl alles de eerste drie dagen goed ging, Daniel's valt vaak Punky lastig en het loopt snel uit op een gevecht, ik maak me erg zorgen om Punky die maar 2 en een halve maand oud is en hij lijkt ongelukkig omdat hij graag bij Socrate zou zijn die slechts een maand verschil met hem heeft

P.s: de twee integraties zijn echter heel goed verlopen

 

Noémie
7 berichten
noémie fr

Ik zou graag willen weten of een rat en een muis samen kunnen leven?


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.