Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

ontmoeting tussen 2 konijnen

1 réponse
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Julie
1 berichten
julie fr


Hallo,

We hebben een dwergkonijn en hebben er net een nieuwe bij gekregen. Probleem is dat wanneer we ze met elkaar in contact brengen, de eerste op haar springt en haar haren uittrekt... Is er een oplossing zodat ze met elkaar overweg kunnen? Bedankt voor uw advies

Delphine
10 berichten
delphine fr

Hallo, 

Toen ik mijn tweede konijntje adopteerde, was mijn eerste 10 jaar oud en goed gevestigd. 

De reactie van uw eerste konijn is heel normaal! Vrouwtjes zijn erg territoriaal. 

Het is essentieel dat elk zijn eigen territorium heeft (zijn kooi, zijn ren, zijn uitloopgebied....) maar dat ze bijvoorbeeld af en toe visueel contact met elkaar hebben. Met tijd en veel geduld kun je beginnen met ze in neutraal gebied te laten ontmoeten, dat wil zeggen een plek waar de tweede konijnen nooit komen. Ze zullen proberen een hiërarchie op te zetten... U moet ervoor zorgen dat geen van beide gewond raakt, maar het is normaal dat ze elkaar uitproberen. U zult deze ervaring lange tijd moeten herhalen en accepteren dat de twee misschien nooit met elkaar overweg kunnen. 

Mijn twee konijntjes hebben er meer dan een jaar over gedaan om elkaar te leren kennen, nu zijn ze dol op elkaar, laten elkaar niet meer los en zijn de hele tijd samen. Toch verdedigde de eerste konijn in het begin haar territorium veel, wat normaal is. Maar ze zouden ook nooit met elkaar overweg kunnen hebben! 

Elk hun eigen ruimte aanbieden, indien mogelijk steriliseren, en ze veel tijd geven om elkaar te leren kennen zonder "jaloezie" te creëren voor de ander is de sleutel tot een relatie. 

Laat ze elkaar in het begin ontmoeten voor korte tijdsperioden, je kunt de duur geleidelijk aan vergroten afhankelijk van hun reacties. Grote ruimtes zoals een tuin of een kamer zijn handig omdat ze gemakkelijk kunnen weglopen of dichter bij elkaar kunnen komen. Houd ze altijd goed in de gaten. 

 


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.