Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Nood aan jullie mening

Geen antwoord gegeven
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Etienne
1 berichten
etienne fr

Hallo allemaal, Ik stel me hier voor om enkele meningen te vragen. Allereerst is het belangrijk om te zeggen dat ik een ernstige handicap heb en in een rolstoel zit, omdat dit een grote invloed heeft op de relatie die ik met hen heb, wat zij mij brengen en wat ik hen dagelijks kan bieden. Ik hou veel van dieren en mijn relatie met hen.

Ik heb altijd met katten geleefd, ik heb momenteel een vijfjarige kater thuis die mij erg gelukkig maakt en die, denk ik, ook gelukkig is. Echter, ik heb de wens om wat meer leven in mijn appartement te brengen door een kleiner dier te nemen, dat ik makkelijker op me kan zetten en kan knuffelen, dat zou kunnen samenleven met mijn kat. De complicatie is dat bij mij thuis de context speciaal is, want ik heb 24 uur per dag zorgverleners, die elkaar afwisselen eens 's ochtends, eens 's middags en eens 's avonds. Er zijn soms nieuwe mensen en ik weet dat deze veranderingen sommige dieren kunnen stresseren. Het moet wel gezegd worden dat misschien sommige medewerkers 's nachts blijven en bij mij slapen. Een dier dat 's nachts te veel lawaai maakt, zou dus storend kunnen zijn.

Het feit dat ik medische apparaten heb die niet beschadigd mogen worden, kan ook meespelen. Wat betreft het onderhoud van het dier en zijn leefomgeving/slaapplaats en de noodzakelijke toezicht, daar heb ik geen zorgen over en ik zeg duidelijk tegen de zorgverleners wat ze moeten doen, de juiste handelingen en gedragingen die aangenomen moeten worden. Bovendien ben ik vaak thuis en vrij huiselijk, dus ik zal er zijn voor het dier.

Ik presenteer veel beperkingen, maar ik weet hoe dan ook dat er compromissen gesloten moeten worden en dat niet alles perfect zal zijn! Ik wil gewoon zeker zijn dat de voorwaarden vervuld zijn zodat iedereen gelukkig is, de nieuwkomer, de kat en ikzelf!

Daarom vraag ik jullie, wat denken jullie dat een geschikt dier zou kunnen zijn in deze situatie en gelukkig kan zijn in deze context.

Ik dacht aanvankelijk aan een konijn, en dan aan een fret die misschien makkelijker zou kunnen samenleven met de kat.

Wat denk je? Aarzel niet om je ervaringen te delen :)

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.