Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Mijn konijn is een vreetzak!

4 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Inès
25 berichten
inès fr
Hallo iedereen, dus ik heb een probleem: mijn konijn is een echte veelvraat. Eigenlijk is mijn probleem dat hij niets anders eet dan zijn korrels tot ze op zijn en dan pas begint hij aan zijn hooi. Of telkens als ik hooi geef, trekt hij alles op zijn bodembedekking en daarna is het op
Inès
25 berichten
inès fr
Ja, als het kan helpen, mijn konijntje is degene op de foto. Ze is 2 maanden en een of twee weken oud, natuurlijk een vrouwtje en haar naam is Rubis. Ze is een dwergkonijntje.
Delphine
10 berichten
delphine fr

Hallo,

Alleen maar korrels eten is heel slecht voor een konijn...

Begin met het sterk verminderen ervan, plaats hooi in een hooiruif (probeer verschillende soorten hooi, konijnen kunnen heel kieskeurig zijn!). Er zijn allerlei soorten, met veel verschillende smaken, het beste is om te variëren. Beetje bij beetje zal het mogelijk zijn om groene groenten en fruit en wortels als gezonde traktaties te introduceren.

Maak je geen zorgen, ze zal zichzelf niet van honger laten sterven! Bied haar geleidelijk aan verschillende dingen aan om haar goed te laten wennen, net zoals bij kinderen in feite. En geef haar minder korrels, en alleen op een moment van de dag, bijvoorbeeld 's ochtends.

Ik heb zelf twee kleine konijntjes, ze hebben een 100% natuurlijk dieet, dat wil zeggen gras/hooi/groene groenten en wat fruit als lekkernijen. Ze doen het heel goed, eten van alles en hebben dankzij dit dieet nooit spijsverterings- of tandproblemen gehad.

Maar let op dat je de eetgewoonten van je jonge konijn heel langzaam verandert, controleer de ontlasting.

 

 

Inès
25 berichten
inès fr
Hartelijk dank voor uw reactie. Eigenlijk, met het mooie weer dat we hadden, was hij in de tuin, dus hij at veel gras en ik heb geen hooi gegeven omdat het gras voldoende was. Daarna heb ik een hooiruif en hij eet er een beetje meer uit dan voorheen, en ik wacht eigenlijk tot hij groter is om met groenten te beginnen, maar mijn vader heeft hem een wortel gegeven en om 17 uur toen ik thuis kwam was de wortel op, dus hij eet veel gras, hooi een beetje, korrels veel, dus ik denk dat het verbetert. Heel erg bedankt voor uw hulp die me veel heeft geholpen.
Delphine
10 berichten
delphine fr

Prima, gras is heel goed, vanaf twee maanden kan hij zonder problemen met alles beginnen eten, zolang alle voedingsmiddelen heel geleidelijk worden geïntroduceerd. 


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.