Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Hoe kies je de juiste cavia?

2 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Thierry
3 berichten
thierry fr


Hoe kiezen?

hoe weten dat hij in goede gezondheid is?

Elodie
135 berichten
elodie fr

Hallo Lélé,

 

ik heb zelf twee cavia's. Als je ze eerst van een fokker kunt halen, zou dat tien keer beter zijn. De gezondheid en de stress zullen veel verschillend zijn voor deze cavia's dan in een dierenwinkel, ze zullen normaal gesproken geboren worden in goede omstandigheden en vertroeteld worden. Dit zal resulteren in een heel ander gedrag dan diegenen die geboren zijn of hebben geleefd in een dierenwinkel.

Vervolgens zou je altijd moeten vragen of je ze kunt hanteren voordat je "kiest". Om te beginnen al om te zien of het een vrouwtje is of dat ze niet zwanger is (in dat geval vormen zich twee bobbels aan de zijkanten van haar buik terwijl het bovenlichaam slank blijft), dan moet je de ogen observeren, om te zien of ze niet tranen, of er geen korstjes of iets dergelijks zijn. Dan moet je de huid controleren, of ze geen verwondingen hebben, of er geen haaruitval of iets dergelijks is. Probeer vervolgens te luisteren of ze niet luid ademt. 

Het hanteren brengt ook gewoon een gevoel met het dier mee. Een klik of niet.

Dit zijn de belangrijkste dingen om te doen, en vraag ook om een certificaat dat elke verkoper je moet geven om aan te tonen dat het dier gezond is.

Hoe dan ook, deze kleine beestjes zijn schatten.

Fijne dag

Elodie van Zoomalia

Thierry
3 berichten
thierry fr

Bedankt voor uw advies, ik denk dat ik ze zal toepassen in de fokkerij


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.