Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Enkele vragen over de Chileense degoes (octodons)

6 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Alexandre
3 berichten
alexandre fr


Hallo,

Al een tijdje ben ik op zoek naar kleine knaagdieren. In het verleden had ik cavia's, konijnen, hamsters. Vandaag heb ik kennisgemaakt met het bestaan van degoes en ik ben er gewoon weg van. Ik ben snel naar huis gegaan om meer te leren over deze kleine beestjes en ik had enkele vragen. Ik zou graag twee vrouwtjes van particulieren willen nemen, maar ik vind geen fokkerswebsites voor degoes op het net in Frankrijk...

Ik weet dat knaagdieren erg dol zijn op hout en daarom vroeg ik me af of het een goed idee was om houten huisjes te nemen... Het zou dom zijn als ze hun huis zouden opeten omdat ze 's nachts een beetje honger hadden ^^

Net als bij chinchilla's hebben degoes een gevoelig spijsverteringssysteem en daarom vroeg ik me af wat voor soort korrels ik moest kopen (in vergelijking met wat op de site wordt aangeboden, om mij een voorbeeld te geven). Ik weet dat ze een mix nodig hebben die arm is aan snelle suikers.

Degoes zijn als huisdieren nog niet zo bekend en daarom is er heel weinig informatie over hen te vinden, of in ieder geval niet zoveel als we zouden willen.

Alvast bedankt voor de mogelijke antwoorden.

Met vriendelijke groet

ALEXIS
1 berichten
alexis fr

Hallo,

Ik heb zelf degoes thuis, en ik fok ze ook af en toe een beetje.

Voor het voer kun je ze ofwel een speciaal mengsel geven of je maakt een mix van cavia- en chinchillavoer, dat is equivalent.

Wat betreft hout, net als alle knaagdieren houden ze ervan om aan hout te knagen en dat is goed voor hun tanden omdat ze constant groeien.

Maar maak je geen zorgen, als je goed voer geeft en niet te veel snoepjes (af en toe wat fruit is ook goed, maar iets meer dan de repen die je in supermarkten vindt), dan zullen ze geen spijsverteringsproblemen krijgen.

Inderdaad, degoes voelen zich beter in gezelschap, dus ze zijn minder gestrest en makkelijker te hanteren.

 

Met vriendelijke groet,

Alexis.

stephanie
3 berichten
stephanie fr

hallo,

ik heb op een forum gezien dat als je er maar één hebt, hij zich beter laat benaderen omdat hij van gezelschap houdt, dus u raadt ons aan er twee te nemen. Welke zijn beter, mannetjes of vrouwtjes?

Alexandre
3 berichten
alexandre fr

Om te antwoorden op Stéphanie_C, ik heb op veel sites gezien dat de todons niet van eenzaamheid houden. Je kunt er maar één nemen, maar dan moet je heel veel tijd met hem doorbrengen zodat hij zich niet alleen voelt, anders kun je kiezen voor twee vrouwtjes of twee mannetjes (als je geen verrassingen wilt op een ochtend ^^) maar die broers zijn om mogelijke gevechten te voorkomen (als ze broers zijn is er minder kans dat dit gebeurt omdat ze vanaf de geboorte samen zijn).

En dus voor de keuze van de huizen, welke soorten materialen neem ik? Ik wil geen plastic nemen (het is niet esthetisch en ik wil mijn toekomstige pensiongasten niet ziek maken). Ik zou hout willen, maar ik wil zeker weten dat ze het niet als een gigantische snack zullen zien.

En wat betreft de grootte van de kooi voor twee todons, voor welke afmetingen moet ik kiezen? Ik weet dat degoes veel ruimte nodig hebben om rond te rennen. Ik wil niet dat ze geen ruimte hebben om te rennen, maar ik kan me ook geen gigantische kooi op meerdere verdiepingen veroorloven, dus ik zou de afmetingen moeten weten, zodat ik een idee kan krijgen van de prijs die ik moet betalen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Alexandre.

Alexandre
3 berichten
alexandre fr

Akkoord, ik noteer jouw adviezen. Dankjewel.

alexis
2 berichten
alexis fr

Alsjeblieft en als je nog andere vragen hebt, aarzel dan niet om te vragen

karine
1 berichten
karine fr

bonjour

mon beau fils a acheter deux males bebe ensemble à l'achat donc déjà habitué

ils se battent des qu'il les rentrent de leur promenade dans sa chambre

 

que faire ?

merci pour la réponse


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.