Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Cavia Hulp

11 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Sarah
2 berichten
sarah fr

Hallo op 28 maart 2013 heb ik een mannelijke cavia van ongeveer 1 maand gekocht. Maar ik heb veel vragen over hem, dus als je me zou kunnen helpen... Hij wil niet opgepakt worden. Zodra ik de kamer binnenkom waar ik zijn kooi heb geplaatst, vlucht hij in zijn houten hutje of als hij niet binnen is, heb ik veel moeite om hem op te pakken. Ik heb al twee keer een "hutkuur" gedaan, maar het werkt niet. Op dit moment heeft hij geen schuilplaats, maar zodra ik mijn handen in zijn kooi steek, rent hij overal rond en kan ik hem niet pakken. Als ik hem uiteindelijk pak en hem bij me in bed leg, gaat alles goed, maar zodra ik hem pak om hem terug in zijn kooi te zetten, bijt hij me. Als iemand me zou kunnen helpen...

• Is hij gelukkig?
Mijn cavia is alleen, omdat hij een mannetje is en het erg moeilijk is om twee mannetjes samen te laten leven. Maar ik vraag me af of hij gelukkig is. Hij heeft een hele grote kooi, ik voer hem goed en ik laat hem rondlopen in het huis als het me lukt om hem te pakken. Maar het is heel moeilijk om hem te pakken en als hij een schuilplaats in zijn kooi heeft, blijft hij daar de hele dag. Hij wil niet bewegen in zijn kooi. Als ik hem een "hutkuur" geef, blijft hij in zijn litter liggen.

• Kan ik hem zindelijk maken?
Zoals vermeld heeft hij een litter in zijn kooi, maar hij doet zijn behoefte in alle hoeken van de kooi, behalve in de litter. In zijn kooi ligt tapijt dat ik heb neergelegd om hem te wennen aan de litter, maar hij wil niet. Wat te doen zodat hij zijn behoeften in de litter doet?

Dus hier waren mijn belangrijkste vragen, dus alvast bedankt voor uw antwoorden
Sabrina
58 berichten
sabrina fr

Hallo Sara!

Ik heb ook een cavia gehad. Hij vertoonde min of meer hetzelfde gedrag. Een vriendin adviseerde mij om zijn huisje ongeveer vijftien dagen weg te nemen, zodat hij kon wennen aan de omgeving en om hem op een levendige plek te zetten (daar waar je de meeste tijd doorbrengt, misschien de keuken of de woonkamer). Geef hem toch een comfortabel bed zodat hij ondanks alles zijn eigen plekje heeft.

In het begin is het misschien beter om hem niet te pakken, maar hem wel traktaties te geven en met hem te spelen. Als de cavia je bijt, kan het zijn dat je handen naar eten ruiken. Dus is het belangrijk om je handen goed te wassen voordat je hem oppakt.

Ik hoop dat het beter zal gaan! Hou me op de hoogte! ;))

Sarah
2 berichten
sarah fr
Hartelijk dank voor je antwoord. Maar ik zou ook graag willen weten waarom hij nooit opgepakt wil worden. Toen ik hem kocht, pakte de vrouw hem op aan zijn rug zoals je bij een vogel zou doen, dus het is waarschijnlijk een trauma denk ik, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat hij went aan het opgepakt worden???
Yolene
2 berichten
yolene fr

Hallo,

 

Je moet weten dat cavia's bange dieren zijn, ik ben niet zo voor de hutjes, het maakt ze verlegen en moeilijk te temmen.

Sommige cavia's houden er niet van om opgetild te worden.

 

Ik heb ook twee cavia's, ze hebben nooit een hutje gehad en toch als ik probeer ze te pakken lopen ze overal rond, maar ze laten zich wel makkelijk aaien, dus ik zou je aanraden om het hutje weg te halen.

gloriane
83 berichten
gloriane fr

Hallo,


Ik heb 3 cavia's waarvan één gewend is, maar degene in een kamer waar je vaak komt, zodat hij mensen ziet en stemmen hoort, zodat hij aan jou gewend raakt. Vervolgens met een blad sla laat je hem op zijn 2 achterpoten staan (hij doet mooi) en wanneer hij dat doet geef je hem zijn blad en aai je hem zachtjes. Weet dat ze schrikachtig en hartproblemen kunnen hebben. Laat hem wennen aan de geur van je handen, lok hem met een lekkernij en aai hem zo zacht mogelijk. Het duurt lang maar het werkt. De mijne komt bij de koelkast om zijn sla te vragen, volgt me overal, geeft me kusjes enz. Ik heb dit niet in 2 maanden gedaan, maar in anderhalf jaar. Wat betreft het strooisel, als je hennep hebt is het mogelijk dat hij dat niet verdraagt (zoals de mijne), probeer houtkrullen andersom. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.


 


PS: Geduld en delicate omgang met deze kleine knagers.

christelle
7 berichten
christelle fr
<left>Goedemorgen</left><left>Ik heb meerdere cavia's, waaronder twee mannetjes samen!</left><left>Om twee mannetjes samen te laten wonen, heb je óf een ouder en een jonger exemplaar nodig, óf twee jonge dieren; in beide gevallen mogen ze nooit hebben samen geleefd met vrouwtjes, en ze moeten ook niet al gereproduceerd hebben!</left><left>Ik heb cavia's die minder wild zijn dan anderen, maar geen van hen laat zich oppakken! Ze komen wel aan de hand eten en laten zich aanraken</left><left>Wat betreft zindelijkheid, het zijn geen konijnen, succes met hen zindelijk te maken!</left>
NICOLE
6 berichten
nicole fr

Ik zou graag een cavia van 2 maanden willen weggeven in de regio van Orléans. De reden hiervoor is dat ik een paartje heb en om het mannetje te steriliseren moet hij 6 maanden oud zijn, dus nu zijn ze gescheiden en dat vind ik erg vervelend. Dus ik geef er de voorkeur aan om alleen het mannetje te houden. Maar ze hebben een tuin nodig omdat ze gewend zijn veel gras te eten!!! Neem contact met mij op: [email protected] alvast bedankt, want ik heb niet de middelen voor ruime kooien

Sabrina
58 berichten
sabrina fr

Hallo Nicole,

Op deze site is er een deel "Advertenties". Ik denk dat je meer zichtbaarheid zult hebben via "Advertenties". ;))

Noémie
7 berichten
noémie fr

Hallo, ik zou graag een cavia willen, maar ik weet niet of ik beter een vrouwtje of een mannetje kan nemen, aangezien ik ze graag vertroetel

Sabrina
58 berichten
sabrina fr

Salut Noémie !

Ca dépend si tu veux avoir une portée ou non !

Noémie
7 berichten
noémie fr

no

NICOLE
6 berichten
nicole fr

Antwoord voor Sarah. Ik heb ook een cavia sinds 2 maanden: hij is nog heel jong en blijft heel lang in zijn huisje, maar dat is niet erg. Het duurt een beetje lang om hem te temmen, maar je moet echt heel langzaam gaan en hem af en toe aaien zonder hem te pakken. beetje bij beetje zal hij vertrouwen krijgen. Voor alle cavia vrienden: ik moet voor 15 dagen met de camper weg en ik overweeg om mijn maatje mee te nemen, maar ik vraag me af of hij de reizende reis aankan. Geef me jullie advies of ervaring. Bedankt alvast


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.