Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

cavia beweegt niet meer

5 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Aline
3 berichten
aline fr
[links]goedendag[/links][links]We hebben sinds woensdag 20/10/2010 een cavia genaamd Caramel.[/links][links]Hij heeft zich goed aangepast, maar vanochtend vonden we hem onderin zijn huisje, hij bewoog niet meer, alleen een beetje met zijn achterste. Normaal is hij erg levendig en nu laat hij zich dragen, piept niet meer, ligt "neergevallen" op zijn zij zonder veel reactie. Mijn man en ik merkten op dat hij een verstopte neus heeft (een beetje snot bij zijn neusgaten). We hebben hem "gedwongen" om een beetje te drinken en hij heeft gepoept, dus het zou geen "spijsverteringsprobleem" moeten zijn.[/links][links]Aangezien we nooit eerder een cavia hebben gehad, weten we niet hoe we moeten reageren. We hebben hem in een handdoek gewikkeld en mijn man houdt hem vast zodat hij het niet koud krijgt en niet alleen is. Het is zondag en we hebben geen idee wat we moeten doen.[/links][links]We maken ons veel zorgen.[/links][links]Heeft iemand misschien een mening over dit onderwerp?[/links][links]Bij voorbaat dank,[/links][links]Aline[/links]
Solenne
21 berichten
solenne fr

Dat is geen goed teken... Hebben jullie hem vandaag naar de dierenarts gebracht? Ik heb mijn cavia ooit in een vergelijkbare toestand gevonden (verlamming van de achterpoten), en de dierenarts vertelde me dat hij de extreme hitte van de zomer niet aankon: ik heb geprobeerd hem te redden, maar deze kleine diertjes zijn echt kwetsbaar en uiteindelijk moest ik hem laten inslapen... Maar die van jou heeft andere symptomen (loopneus), en helaas kan ik je niet vertellen wat hij heeft (tumor, niesziekte??...) Wat zeker is, is dat je zo snel mogelijk een dierenarts moet raadplegen. Ik hoop dat hij erdoor komt!

Pierre
134 berichten
pierre fr

Niet veel toe te voegen aan Soso's bericht. Helaas denk ik dat een bezoek aan de dierenarts nodig is. Houd ons op de hoogte

Aline
3 berichten
aline fr

Bonjour Soso et Pierrot !!

Je vous remercie pour vos messages... j'en avais posté un dimanche à 15h pour vous dire ke Caramel venait de nous kitter, mais visiblement il n'a pas été posté... Nous avions appelé le vétérinaire de garde dimanche à 10h pour avoir son avis... elle n'a pas trop cherché à comprendre en nous disant k'en temps normal les vétérinaires n'avaient pas à "intervenir" sur un animal acheté en animalerie les 14 premiers jours car ils sont "garantis" pendant 14 jours, k'il fallait "voir avec le vétérinaire de l'animalerie"... Nous ne l'avons pas appelé pour signaler ke notre "télévision" ne "fonctionnait plus" mais c'est comme ça ke nous avons "été reçus"... Elle a rajouté k'il ne passerait pas la journée et ke nous devions l'entourer pour l'accompagner, ce ke mon mari, Noé (5 ans), Ugo (10 ans) et moi même avons fait... Il nous a kitté à 14h05...

Ce fut un dimanche très difficile... les enfants ont pleuré, surtout Ugo ki s'est couché toute l'après midi... mais le soir, tout le monde allait bien... Il y avait "Astérix et les jeux olympikes" à la télévision et père et enfants ont ri de bon coeur... il n'y avait ke moi ki pleurait notre Caramel...

Lundi matin, nous avons emporté Caramel à l'animalerie, ils n'ont pas cherché à comprendre eux non plus... "Echange standard" ke la vendeuse a noté sur le ticket de caisse et Chocolat Darwin Marvin Morgan de Moustache (Noé ne s'est pas encore mis d'accord sur son nom) a rejoint notre famille à 9h30 pétantes... Et toute la vie a repris son cours normal... sauf ke moi j'ai du mal à oublier et ke je ne m'autorise pas à m'attacher à notre petit dernier de peur k'il nous kitte dans kelkes jours...

Je vous aurais bien mis une photo mais ça m'a l'air très compliké...

En tout cas je vous remercie de tout coeur pour vos messages !!

 

Aline, Claudie, Ugo, Noé et Chocolat Darwin Marvin Morgan de Moustache

Aline
3 berichten
aline fr
<left>PS: toen hij overleed, had hij een luchtbel in zijn neus met wat bloed... zou iemand van jullie misschien een antwoord kunnen hebben?</left><left>Bedankt </left>
Pierre
134 berichten
pierre fr

Bedankt voor het delen van dit alles... Het moet inderdaad geen fijne tijd voor je geweest zijn, maar helaas is het iets dat vrij vaak gebeurt met dieren die in dierenwinkels worden verkocht (slachtoffer van massareproductie en inteelt).


Wat betreft de symptomen van je cavia heb ik eerlijk gezegd geen idee. Op het forum is een lid dat dierenartsassistente is. Misschien weet zij het. Ik zal haar vragen om langs te komen en haar mening te geven.


Over de afbeeldingen, ik heb contact opgenomen met de beheerders van de site en blijkbaar hebben ze een tutorial online gezet voor het invoegen (link "hoe een afbeelding in te voegen" net boven het berichtenformulier.



Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.