Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

angst om mijn rat op te pakken.

2 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Stéphane
7 berichten
stéphane fr


De beste manier om een knaagdier te paaien, is met eten. :D

Probeer hem eerst eens aan te raken, kijk hoe hij reageert. Laat hem voordat je begint je hand ruiken en praat tegen hem zodat hij je herkent, of op zijn minst, je identificeert.

Neem vervolgens een lekkernij die hij lekker vindt en die hij niet elke dag in zijn voerbak krijgt en houd die voor hem uit. Als alles goed gaat, probeer dan een andere lekkernij in je hand te leggen en wacht tot hij komt om die eruit te eten.

Vooral, als hij je bijt, reageer dan niet plotseling. Misschien wil hij alleen maar even proeven om te zien of je eetbaar bent. 

In ieder geval, voordat je hem aanraakt, vergeet niet de basis: laat hem altijd herkennen dat jij het bent die daar is. Door hem aan je hand te laten ruiken en tegen hem te praten.

emilie
2 berichten
emilie fr

Bedankt voor deze tips, ik zal ze met plezier volgen !!!!!

 

 

 

Valerie
6 berichten
valerie fr

Hallo,

 

Wat betreft je rat, hij heeft een maatje nodig, want een rat is een groepsdier. Verder, om hem weer aan jou te laten wennen, moet je tegen hem praten, hem bij naam roepen, dan je hand in zijn kooi leggen en proberen hem te aaien (een rat bijt als hij bang is of een gezondheidsprobleem heeft, hij bijt niet zonder reden). Als je meer advies nodig hebt, aarzel dan niet, ik ben zelf een rattenfokker. Fijne dag verder


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.