Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Zieke guppy

1 réponse
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Marion
1 berichten
marion fr
Hallo,Ik wil graag een bericht plaatsen op dit forum want ik weet niet echt meer wat ik moet doen.Ik heb guppy's, ik had er drie (mannetjes) voor een lange tijd. Maar onlangs heb ik de eerste verloren, en vervolgens begon een tweede ook ziek te worden.Bij het informeren, realiseerde ik me dat ik helaas al veel fouten had gemaakt door slecht advies van de verkopers in de dierenwinkel.Als ik het goed begrijp, is het niet ideaal om alleen maar mannetjes te hebben... En zeker niet in een 20L bak.Ik heb net een 40L bak gekocht en ik ben van plan om de vissen heel geleidelijk over te zetten.Ik heb echter de zieke in quarantaine geplaatst. Het probleem is nu dat mijn twee resterende guppy's alleen leven... en ik ben niet zeker of dat de beste oplossing is voor hun gezondheid, toch?Hier zijn de symptomen van de zieke:Het begon ermee dat hij constant leek te drijven. Ik heb ook gezien dat zijn vinnen een beetje gescheurd waren en dat ze vielen. Dus dacht ik direct aan vinrot. Daarom heb ik hem in quarantaine gezet zodat hij een antibacteriële behandeling van JBL kon volgen. De rot lijkt helemaal niet veranderd te zijn sindsdien. Maar hij beweegt nog steeds niet veel. Kan het feit dat hij alleen in een bijna leeg bakje zit (ik heb gezien dat dit ook voor een ziekenhuisbak werd aanbevolen) een verlies aan activiteit veroorzaken?Om zijn eetlust te verbeteren voer ik hem bevroren tubifexwormen (die hij lijkt te waarderen). Maar vandaag lijkt het alsof hij een vrij opgezwollen buik heeft.Voor de condities van mijn water:-ph 7.5-gh 2-kh 5-nitrieten 0-nitraten 0-ammoniak 0-temperatuur is ongeveer 25 gradenIk zou graag een foto van de vis willen sturen, maar ik weet niet hoe ^^Ik ben echt hier met de intentie om mijn fouten te corrigeren zodat dit niet opnieuw gebeurt. Dus ik hoop dat sommigen mij kunnen helpen!Alvast bedankt!
Michel
470 berichten
michel fr
Hallo. Voor guppy's is een 40 liter een overbevolkte gevangenis. Ga eens kijken op aquachange, je voert het nettovolume, de pH, de gh en de temperatuur in en de site geeft je de vissen die je kunt plaatsen. Veel succes

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.