Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Welke grootte aquarium heb je nodig?

1 réponse
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Caroline
1 berichten
caroline fr


Goedenavond, ik heb 15 kleine vissen en ik zou graag willen weten of ik beter een aquarium (cogniac) van 6l of die van 10 l kan nemen? Bedankt voor uw hulp

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

1°) De cognacbal :

Je kunt redelijkerwijs geen vissen in zo'n soort kom doen. Het zijn echte sterfhuisjes! De vorm is ongeschikt, het volume is te klein en het is onmogelijk om de essentiële elementen voor het leven van de vissen te installeren (Filtering, Verwarming, Verlichting).

Het is betreurenswaardig om zoveel van deze kommen beschikbaar te zien voor verkoop in zaken die zich "aquariumliefhebbers" noemen, en om de reclameargumenten te lezen die zeggen dat ze voor vissen zijn gemaakt!

Hier is het antwoord dat ik al had gegeven in een ander onderwerp over hetzelfde thema:

"In tegenstelling tot België, Zwitserland en enkele andere landen, die de verkoop van deze kommen hebben verboden, heeft Frankrijk zich nog niet besloten ondanks de petities en herhaalde verzoeken van de federatie en dierenbeschermingsorganisaties.

Dus uit respect voor de vissen is het essentieel om hen een aquarium te geven met de drie essentiële afmetingen: Lxbxh. Dit zal voorkomen dat ze rondcirkelen in afwachting van de dood, die niet lang op zich laat wachten."

2°) Mini-vissen (?).  

Zijn dit jonge vissen? Volwassen vissen van kleine omvang? Wie zijn ze eigenlijk?

Elke vis heeft specifieke behoeften en het is niet mogelijk om het ideale noodzakelijke volume voor jouw vissen te bepalen als ze niet geïdentificeerd zijn. In de huidige staat, en ongeacht welk type vis je hebt, is het schadelijk voor hen om in een zo kleine ruimte (6 of 10L) te worden geplaatst, zelfs in een rechthoekige aquarium, laat staan als ze met vijftien zijn.

 

Alain

 


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.