Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

welk filter kiezen

19 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
marie
9 berichten
marie fr


Ik heb zojuist een tweedehands aquarium van 330 liter gekocht; er zit een interne filter in, is dit voldoende? Zo niet, wat moet ik dan aanschaffen? Bedankt

franck
233 berichten
franck fr

hallo

ik denk dat de interne filter voldoende zou moeten zijn, maar persoonlijk zou ik hem verwijderen ten gunste van een externe filter (bij voorkeur Eheim), omdat het voordeel daarvan is dat hij geen vuil terugstoot en veel gemakkelijker te onderhouden is.

aquariumgroeten

marie
9 berichten
marie fr

bedankt voor je antwoord, ik heb gekozen voor het Pro 2071 filter van Eheim, wat denk jij ervan

houd je goed

franck
233 berichten
franck fr

Ik ben voorstander van de pro 2024 omdat het heel eenvoudig te gebruiken is en het heeft bewezen betrouwbaarheid, de mijne zijn 10 jaar oud, maar voor jouw aqua kan het een beetje te weinig zijn omdat de stroomsnelheid 700L/uur is

daarentegen weet ik dat jouw model nogal wat problemen heeft, veel terugkeer naar de winkel waar ik in mijn regio mijn spullen haal.

het probleem komt van het hoofd, ik weet niet of je het al gekocht hebt, maar van wat ik op verschillende fora zie, zou het niet krachtig genoeg zijn voor jouw aqua van 330L.

het is aan jou om te beslissen, ondertussen, als je wilt kan ik degene vinden die je nodig hebt, maar je moet mij een budget geven en ik zal je de link sturen.

groetjes en tot ziens

marie
9 berichten
marie fr

dank je

nog niet besteld en ik zou graag je hulp willen, ik ben een beginner

tot ziens en nogmaals dank

marie
9 berichten
marie fr

voor de prijs niet al te duur niet meer dan 150 euro

franck
233 berichten
franck fr

hier ben ik de perfecte vondst voor jou tegengekomen, het is niet van Eheim maar van JBL, het is dezelfde kwaliteit

hier is de link

https://www.oceanstore.fr/epages/295366.sf/fr_FR/?ObjectPath=/Shops/295366/Products/JB1142.

het is aan jou

schub jezelf af

franck
233 berichten
franck fr

Ik raad niet aan om op deze site te bestellen omdat de prijzen exclusief belasting zijn en bovendien moet je betalen voor de levering, maar je kunt dit pompmode op andere sites vinden

franck
233 berichten
franck fr

JBL CristalProfi e1500 filter - tot 600L op deze website is het beste wat je kunt vinden voor je aquarium voila

en als het eenmaal in water staat, denk eraan om een foto te plaatsen

marie
9 berichten
marie fr

ok bedankt voor je advies. Maar we hebben het over planten, ik heb alleen zand in mijn aqua? Nou, ik plaats een foto zodra het is geïnstalleerd

franck
233 berichten
franck fr

hallo

voor de planten zal inderdaad iedereen je vertellen dat je een voedende bodem nodig hebt, maar dit heeft een niet te verwaarlozen kostprijs, gemiddeld 20 tot 30€ .

persoonlijk heb ik alleen zand en mijn planten groeien heel goed.

eigenlijk gebruik ik vloeibare mest die door de bladeren en wortels van de planten opgenomen kan worden.

ik gebruik de Dennerle perfect plant system kit van ongeveer 25€ afhankelijk van de winkel.

Verder, voor je planten hangt het allemaal af van het biotoop dat je wilt maken, ik heb gekozen voor een Amazone in mijn 240L ik heb (30 neon tetra's, 5 platty's, 20 guppy's, 10 corydoras en een vechtvis).

en aan planten heb ik:

 2 stuks van cryptorynes2 stuks van microsorium pteropus4 stuks van anubia (2 groot en 2 klein van verschillende soorten)10 stuks van vallisneria spiralis4 stuks van lilaeopsis brasilliensis5 bollen aegagropila linnaei

en voor een nog mooier effect heb ik drie mangrove wortelstokken

wat betreft het vullen van je aquarium geldt hetzelfde, iedereen zal je vertellen om de stikstofcyclus te respecteren, dus ongeveer 3 weken laten draaien zonder vissen.

ik ben verhuisd dus ik kon de 3 weken niet wachten, ik heb mijn aquarium gevuld en zodra het op temperatuur was heb ik mijn vissen erin gezet en ik heb geen verliezen gehad.

maar halverwege de aquarium heb ik 50ml bio nitrivec van sera toegevoegd, dat zijn filter- en schoonmaakbacteriën om de cyclus sneller op gang te brengen.

nou, nu ben je geïnformeerd

als je nog andere vragen hebt, aarzel niet.

marie
9 berichten
marie fr

nogmaals bedankt voor je hulp, ik heb nog een klein probleem, mijn water dat alleen zand en 6 planten bevat, wordt troebel, help !!

franck
233 berichten
franck fr

hallo

heb je jouw zand goed gespoeld voordat je het in het aquarium deed en vulde

marie
9 berichten
marie fr

ja en in het begin was het water helder ik heb het zondag in water gezet maar ik heb nog geen filter misschien is dat het probleem?

franck
233 berichten
franck fr

dat kan verklaren waarom je water troebel is

in afwachting van je externe filter kun je je interne filter starten om je stikstofcyclus te beginnen

maar normaal gesproken zou je water binnen 24 tot 48 uur helder moeten worden

heb je een e-mailadres of msn, dat zou eenvoudiger zijn dan steeds naar het forum te komen

marie
9 berichten
marie fr

bedankt voor je antwoord, vandaag ontvang ik mijn nieuwe filter en ik zal het snel installeren. Ik heb mijn interne filter gestart maar er zit niets in, geen spons of andere filtermedia

mijn e-mail is [email protected]

franck
233 berichten
franck fr

als je een stukje watten hebt dat rondzwerft, plaats het dan in je interne filter in afwachting van je externe filter, zodat de bacteriën zich erop kunnen vestigen en dan kun je de watten gewoon in je externe filter plaatsen

franck
233 berichten
franck fr

ok het is genoteerd, ik heb je een uitnodiging gestuurd

en een persoonlijk bericht

marie
9 berichten
marie fr

ik heb niets ontvangen, geef me je adres misschien dat het zal werken

tot ziens

franck
233 berichten
franck fr

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.