Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Wat te plaatsen in een Eheim 2213 filter

3 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Thierry
2 berichten
thierry fr


Hallo, ik weet niet wat ik in mijn filter moet stoppen. Eigenlijk heb ik momenteel een laag watten, actieve kool in het midden en dan nog een laag watten. Ik zou van filtermateriaal willen veranderen. Wat kan ik gebruiken??? Mijn aquarium is 240 liter. Bedankt

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

 

Bij mij plaats ik de filtermassa's in deze volgorde: van de minst filtrerende voor grote deeltjes tot de meest filtrerende voor de fijnste afvalstoffen:

- Waterinlaat

- Blauwe spons met grote mazen (mechanische filtering)

- Blauwe spons met middelgrote mazen (mechanische filtering)

- Perlon (mechanische filtering)

- Keramische "noodles" in een sok als bacteriedrager (Biologische filtering)

- Perlon (Mechanische filtering)

- Wateruitstroom.

Actieve kool (Chemische filtering) moet alleen bij speciale gelegenheden worden gebruikt, zoals het zuiveren van medicijnresten na een behandeling of wanneer je snel de helderheid van het water wilt herstellen.

Het mag niet continu worden gebruikt omdat het, zodra het verzadigd is, de moleculen die het heeft vastgehouden weer in het aquarium vrijgeeft.

 

Alain

 

 

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Goedemorgen Thierry,

heel goed antwoord Alain,

echter de uitvoering van de filtratie is behandeld in een eerder hoofdstuk "Het opzetten van een aquarium"; het lezen van dit hoofdstuk biedt veel inzichten.

Aquarium-hobbyistisch.

Thierry
2 berichten
thierry fr

Bedankt Alain voor uw advies dat ik meteen toepas, en dank u Jean Pierre voor de informatie, zodra ik 5 minuten heb zal ik het hoofdstuk "Het opzetten van een aquarium" lezen.

Ik wens jullie een fijne dag en nogmaals bedankt.

Thierry

 


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.