Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Vragen over waterplanten

2 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
genevieve
161 berichten
genevieve fr


Goedenavond,

Ik heb vragen over planten.

1) Een van mijn planten in het 54l aquarium groeit door het wateroppervlak heen en zal binnenkort het deksel raken. Zal het stoppen met groeien? Gaat het rotten omdat het niet verder kan groeien?

2) Leveren de algenballen zuurstof aan het water?

3) In mijn aquariums die zeer beplant zijn, zou ik graag willen weten hoeveel planten je per liter water rekent?

4) Welke soort bemesting vinden planten leuk? Ik gebruik vloeibare meststof van tetra en ik weet niet of het goed is voor mijn planten

Bedankt en een fijne avond

Fanny
2 berichten
fanny fr

Goedenavond!

Wanneer de planten het oppervlak bereiken, moeten ze teruggesnoeid worden. Dit betekent dat je de stengels een paar cm vanaf de basis moet afsnijden.

Algenbollen brengen geen zuurstof aan maar elimineren nitrieten en nitraten.

Het aantal planten hangt af van de plant zelf en van de kwaliteit van het water waar het de voorkeur aan geeft, en ook van de grootte van je aquarium.

Voor de meststof kun je denk ik elke soort nemen.

Fijne avond!

genevieve
161 berichten
genevieve fr

Goedenavond,

alvast bedankt voor uw twee antwoorden!

Het is geen Echinidorus noch een anubia, ik weet absoluut niet meer de naam omdat ik het papier heb weggegooid na het geraadpleegd te hebben om te weten waar ik het moest plaatsen, ik probeer het terug te vinden....

dus het produceert niet meer zuurstof voor de vissen.

Oké, want in mijn 54 l heb ik 10 verschillende variëteiten in meerdere stengels en in de 30 l heb ik 8 verschillende variëteiten in meerdere stengels.

Oké voor de meststof, maar welke vloeibare meststof die makkelijk te vinden is in dierenwinkels zou u aanraden? Want nu gebruik ik die van Tetra.

"Let ook op, als er ongewervelden in het aquarium zijn (garnalen of kreeften) om geen meststof te gebruiken die koper bevat."

Er zijn nog geen garnalen omdat ik bang ben dat het te veel zou zijn, en ben je zeker dat dit me niet het risico op overbevolking zal geven?

Bedankt


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.