Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Vraag over aquarium

Geen antwoord gegeven
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Timoté
1 berichten
timoté fr
Hallo,

Het is nu 2 maanden dat mijn aquarium water bevat, en ik schat dat de stikstofcyclus voltooid is, maar nu heb ik twee wortels toegevoegd (vooraf ongeveer 4 weken geweekt zodat ze goed zouden zinken) en de onschuldige schimmel (witte sluier) die zich ontwikkelt op de wortels tijdens het inlopen blijft bestaan. Het vormt kleine holten en wordt zwart op sommige plekken; hoeveel ik ook hevel, het komt terug. Ofwel is de inloop nog niet voltooid en zit ik in de piek van nitriet, of het is een ander probleem en in dat geval heb ik hulp nodig :/ Ik ververs 20% van het water elke week, ik spoel de filters, ik maak het vuil schoon, de ramen enz.

Een ander probleem is dat ik ook levende planten heb geïntroduceerd (ik heb geen substraat dus ze zijn aan wortels bevestigd) en die rotten, de bladeren worden donkerbruin dus vervuilen mijn aquarium wat resulteert in bruine algen op de ramen, en een lichtprobleem? Ik laat het aquarium tussen 10 en 12 uur per dag verlicht en ik gebruik het licht dat bij mijn aqua werd geleverd. Het is een JUWEL 180L. Ik heb de technische specificaties niet omdat ik er niet veel vanaf weet, maar ik zou graag hulp krijgen omdat ik graag een mooi aquarium wil en een geschikte leefomgeving voor mijn axolotls.

Ps: ik heb mijn water getest op nitraten en nitrieten en (helaas heb ik het kleurvergelijkingspapier niet, alleen de druppels) het water getest op nitraten blijft helder en dat voor nitrieten is zeer zeer lichtgeel.

Ik bedank u,

Een hele fijne dag

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.