Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Volwassen kat plast op de grond

Geen antwoord gegeven
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Pauline
1 berichten
pauline fr

Goedemorgen allemaal,
Mijn kat (Narko, een 5-jarige Maine Coon) plast al enkele maanden buiten zijn kattenbak. Altijd op dezelfde plek: op de tegels in een gang. Hij doet dit vooral 's nachts en/of als niemand hem kan zien. Ik heb een andere kat (Pixel, een Europese korthaar van 3 jaar) maar ze leven al 3 jaar samen en de samenwoning verloopt heel goed. In het verleden stond de kattenbak in de wc waar deze gang naar toe leidt, maar sinds 2 jaar staat deze op de overloop en tot nu toe waren er geen problemen.
Wat het eten, de kattenbakvulling enzovoort betreft, is er niets veranderd.
De enige recente verandering is de komst van een hond, maar hij begon pas weken of zelfs maanden na zijn aankomst te plassen.
Ik wil benadrukken dat gezien de hoeveelheid het geen sproeien is en hij krabt voor en/of na op de grond.
Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd, waaronder het bedekken van de gangvloer met oude lakens, wat goed werkte maar slechts voor enkele weken, want uiteindelijk is hij toch op de lakens gaan plassen.
Ik heb ook een knus nestje gemaakt in zijn reismandje dat ik in de gang heb gezet en hetzelfde resultaat, het werkte verschillende weken goed (langer dan de lakens denk ik), hij sliep erin en leek er zich goed in te voelen. Maar uiteindelijk begon hij ernaast te plassen, dus na een aantal keer heb ik de reismand moeten weghalen omdat deze van stof is en ik wil niet dat deze beschadigt door het steeds schoon te moeten maken.
Ik maak de vloer schoon met azijn. Ik heb ook geurvernietiger in sprayvorm geprobeerd, peper, citrusvruchten, zijn mandje op die plek gezet, de kattenbak tweemaal daags schoongemaakt in plaats van eens, een tweede kattenbak geplaatst, hem meer aandacht gegeven, hem berispt, genegeerd...
Maar niets hiervan werkt. Ik heb ook een week geleden een Feliway Optimum verdamper geïnstalleerd, maar tot nu toe geen verandering...
Ik heb overwogen om de kattenbak op de plek te zetten waar hij plast, maar dan zouden we er niet meer langs kunnen en ik ben bang dat hij dan nog meer de gewoonte neemt om daar te doen.
Voor de ontlasting geen probleem, hij gaat daarvoor naar de kattenbak.
Ik heb dit besproken tijdens zijn laatste bezoek aan de dierenarts kort geleden, en ik werd verteld dat hij in topvorm was, dat het waarschijnlijk te wijten was aan de komst van de hond en het gebruik van Feliway werd aangeraden. Wat mij vreemd voorkomt is de tijd die is verstreken tussen de komst van de hond en het begin van de problemen. Als het echt te wijten was aan de hond, waarom zou hij dan maanden later beginnen met plassen?
Heeft u oplossingen voor te stellen?
Alvast bedankt.
Fijne dag.
Pauline

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.