Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

vinrot platy's

6 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
laura
8 berichten
laura fr


Hallo allemaal!

Ik heb advies nodig alsjeblieft, ik heb een vrouwelijk platy die ziek is. Het is nu al 2 weken zo. In het begin verstopte ze zich de hele tijd, daarna zag ik dat ze witte vinnen had en ze eet weinig.

Ik heb haar geïsoleerd in een 20 liter tank en ik behandel haar met esha 2000, ik weet niet of het echt effectief is want ik begon de behandeling in de gemeenschapsbak om te voorkomen dat de anderen haar ziekte zouden krijgen en ik behandel haar nu al 1 week elke dag en er is een lichte verbetering, dus ik weet niet of het over is of niet.

Kan ik haar al terugzetten bij de anderen of nog niet?

Er is mij verteld wat zout toe te voegen, ik wilde jullie mening weten, kan ik esha 2000 en zout combineren?

Bedankt voor jullie antwoorden

Vriendelijke groeten,

 

Sabrina
58 berichten
sabrina fr

Hallo Laura!

Ik denk dat je meteen naar je dierenarts moet gaan! Alleen hij zal je kunnen vertellen wat je wel of niet moet doen.

Ik hoop dat je kleine visje snel weer gezond wordt!

Tot snel ;)

laura
8 berichten
laura fr

hallo Sabrina!

Bedankt voor je antwoord, ik heb het gisteren bij de anderen gelegd omdat het al 1 maand was dat ik het apart had gezet. Ik heb het behandeld met esha, zout en bactopur. Ze was erg bang, bewoog niet van haar plek, ik vond het niet leuk om haar opgesloten te zien in haar kleine ruimte, dus ik gaf haar haar vrijheid terug, lol. De verrotting is gestopt, maar het duurt lang om te herstellen. Nu laat ik de natuur zijn gang gaan en we zullen zien of ze herstelt of niet. Trouwens, als iemand platys wil, geef ik ze weg omdat ik er toch al vrij veel heb.

Aan de andere kant wist ik niet dat de dierenarts vissen behandelde, dus als je me adressen kunt geven, kan dat altijd van pas komen, bedankt

Tot snel,

Mélanie
7 berichten
mélanie fr

Hallo Laura,

 

Je hebt je behandeling goed gedaan! ;)

Baktopur is perfect om vinrot te behandelen & als je het proces wilde versnellen kon je je Baktopur (vloeistof) combineren met Baktopur direct (tablet)

Als je hem terug bij al je andere vissen hebt gezet, kun je het hele aquarium behandelen, het zal al je kleine bewoners ontwormen en het zal hen geen kwaad doen, want vinrot verspreidt zich vrij goed.

Je behandeling moet je om de twee dagen doen gedurende 5 dagen anders ga je te veel behandeling gebruiken.

 

Tot snel!

laura
8 berichten
laura fr
<left>Hallo, bedankt voor je antwoord maar nu is het te laat, ze heeft het niet overleefd. Ik denk dat ik te laat ben begonnen met de behandeling, ik had ook backtopur direct maar ik durfde het niet om haar beide te geven. In de gemeenschappelijke bak heb ik preventief esha 2000 toegevoegd voor het geval dat. Ik heb ook corydoras in de gemeenschappelijke bak en ik weet niet of ik hen bactopur kan geven.</left><left>Bedankt, tot ziens</left>
Mélanie
7 berichten
mélanie fr

Les Corydos ne craignent rien avec le Bakto Pur & Bakto D ne t'inquiète pas ;) De toute manière , le mieux est Que tu mettes ton Bakto D dans ton filtre si tu peux !

laura
8 berichten
laura fr

ok merci pour le moment les autres se portent bien donc si je vois qui en as un qui a qqchose je traiterai l'ensemble merci encore


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.