Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

UV-filter ...

8 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Guy
12 berichten
guy fr


Hallo allemaal

Ik heb een kleine vijver (250l) buiten die groen wordt.....er zit een EHEIM-filter in, maar het heeft geen zuigbuis (het is een rooster) ik zou willen weten of ik er een UV op de uitlaat kan installeren, en vooral of het effectief zou zijn....? ?

Bedankt

Sandra
261 berichten
sandra fr

Hallo Guy,

Normaal denk ik dat het effectief zou kunnen zijn. Wat is jouw Eheim filter? Is het krachtig genoeg? Hoe lang heb je jouw vijver al? Want als je vijver nog niet rijp is, is het normaal om draadalgen te zien die na een paar dagen verdwijnen.

Tot snel!

Guy
12 berichten
guy fr

Bedankt voor je antwoord .... we voelen ons minder alleen! ! !

Mijn vijver is slechts een maand oud....1 goudvis en 2 koi's van 12 cm alle drie......mijn filter is een EHEIM 240 intern

Inderdaad zijn er kleine algen maar het is eerder de vergroening van het water dat me een beetje stoort, ik hoop dat dit zal verdwijnen met de tijd....! ! !

Zoals ik in de documenten heb gezien ..... laten we geduldig zijn! ! !

Tot binnenkort

                         Guy

Sandra
261 berichten
sandra fr

Hallo Guy,

Als je vijver echt nieuw is (1 maand), doe dan even niets, maak schoon en houd het in de gaten. Het zou normaal gesproken moeten verdwijnen!

Tot snel!

Guy
12 berichten
guy fr

Goedenavond Sandra

Ik laat het gebeuren .....ik zal je op de hoogte houden van de gebeurtenissen .......

Groeten     

                   Tot ziens misschien ! ! !            Guy

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Goedenavond, laat de vijver zich "zetten" en als het groene water aanhoudt, doe dan een waterverversing van ongeveer 150 l., plaats een externe filter van 300 l/u en een UV van 15 W. (na de filter) continu in werking voor een week en daarna als behandeling 4 uur/dag.

Normaal gesproken zou het groene water moeten verdwijnen.

Hou ons op de hoogte. Aquariumliefhebbersgroeten.

Guy
12 berichten
guy fr

Bon .... Na jullie advies ... ik heb mijn EHEIM weggedaan en ik heb een SF Pond Clear met UV geïnstalleerd....super ! ! ! Het is nu ongeveer 15 dagen, het water is zo helder als de reclame van GUY ROUX ....Jammer dat de vijver zwart is, want met het schuim dat zich vormt op de wanden en de reflecties van de hemel is het soms moeilijk om ze in de diepte te zien.....nu vraag ik me af over de winter...ze zullen blijven zonder waterzuivering en zonder te eten voor 3 of 4 maanden ? ? ? Is dat normaal ? ? ? In welke staat zal ik ze terugvinden ? ? ? En als alles goed gaat, zou ik de vijver vanaf nul moeten herbeginnen .... ? ?

Guy
12 berichten
guy fr

Ik heb helemaal geen spijt van de investering in mijn nieuwe filter....het water is altijd superhelder, de planten zijn prachtig, en wat betreft de Koi, het lijkt alsof ze glimlachen als ze me zien

Guy
12 berichten
guy fr

Hallo iedereen

Wie kan mij vertellen welke criteria ik moet overwegen om de filtering te stoppen? ? ? Moet ik de luchtpomp aan laten? ? ?

Ik heb mijn vijver afgedekt..... voor de bladeren .....en natuurlijk voor de regen want hij kan overlopen met wat er nu naar beneden komt.....

In een grote doe-het-zelfzaak vond ik een mini-kas (L130xb180xh80) met een buisvormig frame en versterkt plastic zeil met zijramen .....super

Sommige van mijn planten houden het misschien de hele winter vol? ? Op dit moment is het water 16°


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.