Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

uitgebreide stroomuitval?

3 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
bernard
8 berichten
bernard fr


wat te doen als dit gebeurt

franck
233 berichten
franck fr

bid tot je vissen, hoe lang het duurt hangt af, als het 1 tot 2 uur is, is het geen probleem, maar als het een dag of langer is en je bent er niet, dan kun je bij terugkomst voor verrassingen komen te staan. Als je er bent, kun je altijd je luchtpompen laten werken met een batterijgevoede luchtpomp (je vindt ze bij Decathlon of een hengelsportwinkel). Ik heb er twee, eigenlijk voor de hengelsport omdat ik een visser ben, maar ik weet dat als het gebeurt, mijn vissen tenminste zuurstof zullen hebben

Herve
20 berichten
herve fr

Wat vervelend is, zijn de plotselinge veranderingen, maar in het geval van een stroomstoring, zal de watertemperatuur langzaam dalen, het daglicht kan voldoende zijn, en een dag zonder luchtpomp is naar mijn mening niet kritiek.

Dit is mij al eens overkomen, toen de stroom weer aanging, zorgde de verwarming ervoor dat de temperatuur van het aquarium langzaam weer steeg, ik had ongeveer 5 graden verloren.(een neontransformator die was doorgebrand en alles had laten uitschakelen)

Om dit soort problemen niet meer te hebben, heb ik het filtersysteem, de verwarming en verlichting verdubbeld over twee verschillende schakelaars.

Aangezien mijn aquarium 600 liter is, heeft het grote behoeften op het gebied van filtratie etc....

Nu, over een periode van meerdere dagen, is het risico dat de temperatuur echt te veel daalt en dat de lucht uiteindelijk ontbreekt, en dan is er niet echt een oplossing, of zoals Franck zegt, bidden.

franck
233 berichten
franck fr

Helemaal eens met u, Mr Hervé

De temperatuur van jouw water zal dalen afhankelijk van een heleboel factoren:

-geolocatie

-grootte van het aquarium

-temperatuur bij jou thuis

-buitentemperatuur

-tijdsduur van de stroomstoring

etc

Ik heb een vriend bij wie het gebeurde terwijl hij op vakantie was (15 dagen afwezigheid). Toen hij terugkwam, was er bijna niets meer levend en dan heb je alleen je ogen om te huilen.

Laten we bidden dat het niemand overkomt


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.