Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Strijder

4 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Léa
1 berichten
léa fr


Goedenavond,

Dus, ik heb een paar dagen geleden een mannelijke vechtvis gekocht.

Ik heb hem in een enorme cilindrische vaas gezet met flessenwater en waterconditioner druppels. Ik zou graag willen weten of het normaal is dat er bellen aan de oppervlakte van het water zijn gevormd en mijn vechtvis is niet al te actief.

Het water is ook een beetje troebel hoewel ik weinig voer geef omdat ik weet dat eten het water vervuilt.

Bedankt bij voorbaat voor jullie advies en antwoorden.

Virginie
4 berichten
virginie fr
De vechters hebben absoluut niets te zoeken in die beroemde "enorme cilindrische vaas". Ze hebben een vierkant aquarium nodig met filtratie en verwarming (ja, het zijn warmwatervissen en geen koudwatervissen zoals mensen denken). De bubbels aan de bovenkant, dat moet een bubbelnest zijn dat hij heeft gemaakt. Ze doen het vaak als we net hun water hebben veranderd. Troebel water betekent waarschijnlijk dat je geen filtratie hebt. Ja ja, een vis poept ook, dus als het niet wordt opgezogen door een pomp, dan breekt het af en vervuilt het. Normaal. Neem een geschikt aquarium voor deze arme vis.
Maïa
2 berichten
maïa fr

Hallo

Dus gisteren heb ik een mannelijke vechtvis gekocht met een diamantvormige aquarium van 5,5l zonder filter of verwarming en een neppe plant

Ik heb granulaat voor hem gekocht (JBL NANOGRANO), maar hij eet niet, denkt u dat ik moet veranderen of is het gewoon omdat hij net is aangekomen

Vervolgens heb ik een aquarium met deksel genomen omdat ik een kat heb, en ik weet niet of ik het een beetje open moet laten, natuurlijk onder toezicht, zodat hij lucht heeft

denkt u dat ik andere kleine vissen bij hem kan hebben als hij eenmaal geacclimatiseerd is

En tot slot, is kraanwater geschikt voor hem

Bij voorbaat dank terwijl ik op uw antwoord wacht

Camelia
1 berichten
camelia fr

Hallo,

Om bij het begin te beginnen, je aquarium is te klein, zelfs voor een vechtvis. Hij heeft minimaal 10 liter nodig, 20 liter is beter. Verwarming is verplicht, hij heeft 24° nodig. Een filter is niet verplicht, maar het is beter om er een te hebben voor de gezondheid van je vis.

Blijkbaar heb je niet gewacht voordat je je vechtvis erin deed? Je moet het aquarium vullen en een maand wachten voordat je een vis toevoegt... Zodat de goede bacteriën zich kunnen vestigen en het water kunnen zuiveren. Zonder dat zal je vis zijn water vergiftigen en hij kan na een paar dagen sterven...

Je vis zal eten wanneer hij in orde is, maak je geen zorgen. Een vechtvis kan meer dan een week zonder eten. Los de andere problemen op en hij zal eten. Maar laat vooral het voedsel niet in het water rotten!

Het deksel is heel goed. Zelfs zonder kat, een vechtvis moet een deksel hebben omdat hij kan springen. Je hoeft het niet te openen zolang je wat lucht aan het oppervlak laat zodat hij kan ademen.

In ieder geval zul je geen andere vissen in dit aquarium kunnen plaatsen, anders zullen ze gestrest zijn en sterven.

Kerebel
1 berichten
kerebel fr
Hallo ik heb een vechtvish gekregen maar hoe weet ik of het een mannetje of een vrouwtje is

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.