Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Strijder met een gat in de maag

2 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
jean louis
4 berichten
jean louis fr


Hallo Alexandre,


Ik denk dat je vis is overleden, maar als ik een reactie post, dan is dat zodat dit je niet meer overkomt met je toekomstige huisdieren. Het is heel belangrijk om de kleur en lengte van de uitwerpselen van je vissen in de gaten te houden.


Je vechtvis was geïnfecteerd door een worm die de


Rode worm van de guppy (Camallanus)
Hoofdsymptoom: één of meerdere rode of oranje wormen komen uit de anus van de vis
(dit is slechts het zichtbare deel van de vrouwelijke parasiet, die haar nakomelingen loslaat).


Bijkomende symptomen: apathie, gewichtsverlies, gevoeligheid voor parasieten en ziekteverwekkende bacteriën.


Directe oorzaken: intestinale parasitaire wormen, de meest voorkomende is Camallanus cotti (nematoden) die zich voeden met het bloed en andere vloeistoffen van levendbarende vissen.


Bevorderende factoren: vissen gevoed met cyclopsen (die de tussengastheer van deze parasiet kunnen zijn).


Besmettelijk: ja (een tussengastheer is niet strikt noodzakelijk, directe besmetting is ook mogelijk).


Ernst: behandeling kan soms lang en zwaar zijn als de vissen erg verzwakt zijn en niet eten.


Voorkomen: vrij zeldzaam maar vaker voorkomend bij guppy's en andere levendbarende vissen. Voorkomen van voeren met cyclopsen en goed spoelen van planten na aankoop maakt deel uit van de preventie.


Behandelingen: plaats de vissen in een quarantainebak. Koop in de apotheek een ontwormingsmiddel zoals fluvermal (1 mg/liter gedurende 2 tot 5 dagen) of vind in de dierenwinkel de behandeling voor vissen Preis Coly Konzentrat™ van het Duitse Preis Aquaristik. De behandeling kan worden toegevoegd aan het voer (als de vissen goed eten) of als bad.


Preventie: let goed op de vissen voor de aankoop.


Als je fluvermal koopt, neem dan de oplossing of de sacharose is afwezig. (8 euro in de apotheek) of beter naar mijn mening de Capizol van laboratoria VIRBAC die fluvermal bevat en dat je zowel aan het aquariumwater als aan het voer kan toevoegen. De behandeling is lang. Na de ziekte moet je het water van je aquarium filteren met actieve kool en speciaal vechtvis booster voer geven van Dennerle. Heel effectief voor het oppeppen van vechtvissen.


 


Alexandre
2 berichten
alexandre fr

Hallo

Dank u voor uw antwoord

Tegen alle verwachtingen in is mijn vis vandaag in topvorm, ik heb hem meerdere keren per dag gevoerd voor 15 dagen zodat hij wat kon houden, vandaag is het gat gesloten, ik weet niet wat hij had, maar ik ben erg blij dat hij het overleefd heeft

jean louis
4 berichten
jean louis fr

het zou interessant zijn als je ons zou uitleggen wat je sindsdien hebt gedaan, want normaal gesproken was hij in de laatste fase van de ziekte.

het beste voor jou en je strijder

jean louis

 


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.