Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

slakkeninvasie

9 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
xavier
10 berichten
xavier fr


hallo

nieuwe vraag

wat kan men doen tegen de invasie van slakken. Ik heb al het product gastrobac maar het begint opnieuw hevig. Als u remedies heeft, dank u om deze aan mij te laten weten

dank u, tot ziens

gloriane
83 berichten
gloriane fr

hallo

ik leg een blad sla de hele nacht je spoelt het goed van tevoren en de volgende dag zullen de slakken erop zitten het is goedkoop en het werkt

William
38 berichten
william fr

Hallo,

Ter informatie, clownbotia's zijn er dol op om ze te eten. Het kan een oplossing zijn om de slakkenpopulatie op een normaal niveau te houden.

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo,

de invasie van slakken kan te wijten zijn aan een teveel aan voedsel, als dat het geval is, verminder dan de porties, doe 2 grotere waterverversingen.

Natuurlijk, zoals altijd, probeer geen chemische producten te gebruiken, want er zijn oplossingen in de natuur.

Als het aquarium 200 l is, dan zet je de "clownbotia's" erin (per 3 want het zijn groepsvissen, die anders zich gaan vervelen en verslechteren), die gaan de schoonmaak doen (perfect gezien William) door de slakken op te eten.

De truc met het slablad helpt om slakken te verwijderen, maar niet om ze uit te roeien.

Met aquaristische groeten.

 

xavier
10 berichten
xavier fr

hallo

voor de clownbotia's, het aquarium is maar 60 liter, dus te klein en wat de hoeveelheid voer betreft, ik heb het systeem met één klik voor een hoeveelheid van 5 vissen (aangezien ik er 9 heb) denk ik niet dat het dat is. bedankt jullie beiden voor deze info. tot ziens

xavier
10 berichten
xavier fr

re hallo

een vraag 

is het nuttig om regelmatig op slakken te gaan vissen (1 keer per week, 1 keer per dag of anders)?

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr
Goedenavond, Xavier
inderdaad voor de clownbotias te klein; voor de hoeveelheid voedsel moet het in 2 min. verdwenen zijn, anders te veel; voor de waterverversing 10l./week; voor de slakken hangt het af van de hoeveelheid die er is: als het veel is 1 keer per dag.
Aquaristische groeten.
xavier
10 berichten
xavier fr
bedankt Jean Pierre voor deze informatie, ik zal zeker op al deze goede tips letten, nogmaals bedankt, tot ziens
Alain
259 berichten
alain fr
Hallo,Het is misschien een beetje laat, maar het zou al nuttig zijn om te weten welke soort slak het is. Als het om Physes, Planorbes of Melanoides gaat, hoeft u zich niet al te veel zorgen te maken over hun aanwezigheid. Maar als het om Limnea's gaat, dan moet je ze snel verwijderen.Om ze te verwijderen, zijn er bepaalde vissen zoals de Botia Sidthimunki (kleiner dan de Chromobotia macracanthus) of de Badis badis. Er is ook een slak, de Anentome helena, die andere slakken eet.Alain
xavier
10 berichten
xavier fr
bonjour alainaprès avoir vérifié ce sont des planorbes donc apparemment pas lieu de s'inquiéter surtout que la quantité baisse.quand aux poissons que tu m'a cité sont ils compatibles avec les néons et les guppys entre autre quand au message de jean pierre j'ai vérifié la quantité de nourriture elle disparait assez vite je trouve

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.