Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

scheiding voor aquarium

7 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
CHRISTIANE
12 berichten
christiane fr


kunt u mij vertellen of er scheidingswanden voor aquaria bestaan om mijn planten te beschermen tegen de aanvallen van mijn goudvissen!! Christiane

genevieve
161 berichten
genevieve fr

Je kan gaas gebruiken

Maar welke plant heb je want PR's eten niet alle planten.

CHRISTIANE
12 berichten
christiane fr

Bedankt voor de info, ik heb twee voetjes anubias geplaatst evenals drie beschermd egeria die voorlopig in geperforeerde plastic flessen zitten, maar niet erg esthetisch!!!

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

 

Als goudvissen planten eten, betekent dat dat ze niet voldoende plantaardige materialen in hun voeding hebben.

 

Hier is wat ik al op een ander onderwerp heb geantwoord dat hetzelfde probleem behandelt :

"Er zijn weinig planten die kunnen overleven in een aquarium met goudvissen omdat het water gematigd is, er geen substraat is maar enkel grind aangezien deze vissen de neiging hebben om in de bodem te wroeten maar vooral omdat deze vissen omnivoren zijn met een sterke neiging tot fytofagie. 

Dus de planten die niet opgegeten kunnen worden moeten erg hard zijn en/of snel groeien met diepe worteling. Daarom zijn er de Anubias, Vallisneria gigantea, Egeria densa...

Je moet ook en vooral plantaardige toevoegingen aan het dieet geven zoals schijven van gekookte en geplette courgettes of wortels, gepocheerde blaadjes van sla of spinazie, gekookte en gepelde erwten."

 

Alain

 

CHRISTIANE
12 berichten
christiane fr

Dank u wel, maar met al deze adviezen zal ik het aquarium elke twee dagen moeten schoonmaken!!! Gezien hun grote vraatzucht

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

 

Waarom elke twee dagen schoonmaken? Is er geen filtratie?

Voor goudvissen heb je een krachtige filtratie nodig (minstens 6 keer het volume van het aquarium per uur) omdat ze een grote hoeveelheid uitwerpselen produceren.

 

Alain

 

 

CHRISTIANE
12 berichten
christiane fr

Merçi, je vais changer la puissance de ma filtration et leurs donner un meilleur equilibre en fibres . Christiane

CHRISTIANE
12 berichten
christiane fr

Bedankt, J-Pierre voor de adviezen, ik probeer rekening te houden met al deze parameters en ik probeer heel attent te zijn voor mijn goudvissen! Ik wist niet dat ze die naam droegen. Nogmaals bedankt, CHRISTIANE


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.