Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

scalaire informatie

2 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
michael
3 berichten
michael fr


hallo ik heb een aquarium van 180 liter en ik zou graag willen weten welke neon ik erin moet doen en ook of ik LED-lampen kan plaatsen voor wanneer mijn scalaren zich voortplanten, omdat mijn koppel de eieren opeet zodra het licht uitgaat

alvast bedankt

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

 

Een legsel van Scalares betekent niet noodzakelijk dat er een paar is.

 

Een vrouwtje produceert van nature eieren, en de rol van het mannetje beperkt zich tot het bevruchten ervan tijdens het uitstoten dat soms wordt veroorzaakt door stimulatie van de buik van het vrouwtje.

Een vrouwtje kan ook eieren leggen uit comfort omdat het noodzakelijk is om zich te bevrijden van de eieren. Als er geen mannetje is, zal het onbevruchte legsel rotten en worden opgegeten.

 

Vandaar de legitieme vraag: Is er echt een paar?

 

Om dit te weten te komen, volstaat het om het legsel samen met de drager ervan te isoleren in een klein kaal aquarium, het water (hetzelfde als in de legbak) moet worden aangevuld met een paar druppels methyleenblauw (tegen schimmel) met een luchtdiffuser om het legsel te beluchten. Als de eieren na 24/48 uur wit worden, betekent dit dat ze niet bevrucht zijn.

 

 Vanaf daar zijn er verschillende mogelijkheden:

- Er is geen mannetje, en je hebt twee vrouwtjes.

- Het mannetje is seksueel niet volwassen.

- Het mannetje is steriel.

 

Ik heb meer dan 20 jaar Scalariaanse vissen gekweekt, de enige manier om uitbroedingen te zien was door de legsels te isoleren. In het gemeenschappelijke aquarium kwamen legsel vaak tot het larvale stadium, maar zodra de larven vrij zwommen, werden ze systematisch opgepikt door de andere vissen en ook door sommige ouders.

 

cab65

 

 

 


michael
3 berichten
michael fr

goedenavond Alain

het probleem is dat ik mijn eieren niet kan isoleren omdat ze deze op mijn filter legt en ja, er is zeker een paar omdat ze al gereproduceerd hebben en er zijn kleine die samen in het aquarium zijn


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.