Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

probleem met CO2

4 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
frederic
4 berichten
frederic fr


hallo

ik heb een aquarium van 100L met 3 goudvissen 1 algeneter

10 planten en een luchtpomp van 100L

moet ik een CO2 set gebruiken?

de vissen eten de planten wat te doen!

alvast bedankt

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

 

100L voor drie goudvissen is een beetje krap als het Japanse vissen zijn maar zeer onvoldoende als het Carassus auratus zijn.

 

Dat gezegd hebbende, hier zijn wat oplossingen voor je vragen:

 

1°) Ik weet niet of het een vergetelheid is of dat je er geen hebt, maar voor goudkarpers is een krachtige filtering nodig (tenminste 6 keer het volume per uur) omdat ze een zeer grote hoeveelheid uitwerpselen produceren.

2°) Er zijn weinig planten die kunnen leven in een aquarium met goudkarpers omdat het water gematigd is, er geen substraat is maar alleen grind gezien deze vissen geneigd zijn om de bodem om te woelen, maar vooral omdat deze vissen omnivoor zijn met een sterke voorkeur voor plantaardig voedsel.

Daarom moeten de planten die mogelijk niet worden gegeten, heel hard zijn en/of snel groeien met een diepe wortelstelsel. Dus je hebt Anubias, Vallisneria gigantea, Egeria densa...

Het is ook belangrijk om plantaardige voedingsstoffen in de voeding toe te voegen zoals schijfjes gekookte en geplette courgette of wortel, gepocheerde slabladeren of spinazie, gekookte en gepelde erwten.

3°) Deze planten produceren niet voldoende O2 voor de vissen die een belangrijke behoefte aan zuurstof hebben. Het is dus noodzakelijk om een luchtdiffuser te gebruiken.

Om een betere gasuitwisseling te hebben, moet je ook de afvoer van de filtratie richten naar de oppervlakte om rimpelingen te creëren.

4°) De diffusie van CO2 is nutteloos aangezien de gekozen planten geen grote verbruikers zijn. Bovendien is er met de luchtdiffusie een aanzienlijk verlies van CO2, opgezogen door de kolom met bubbels die werkt als een beluchter.

 

Alain

frederic
4 berichten
frederic fr

1 voile de chine

2 schuriken

5L potgrond 

ik heb deze stijl van plant, en heel erg bedankt

frederic
4 berichten
frederic fr

intern filter 

watten spons en keramiek

circulatiepomp 600L

 

Alain
259 berichten
alain fr

2 shuriken (?)

Je moet eerder 2 Shubukin hebben want shurikens zijn Japanse werpwapens.

 

Alain


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.