Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Probleem aquarium beginner

1 réponse
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Noemie
6 berichten
noemie fr

Hallo, ik ben een beginner in aquaristiek. Ik heb een week geleden een aquarium van 80 liter opgestart. Er was een interne filter CF-80, een verwarming (die ik op 28°C heb ingesteld), een LED-balk (ik verlicht op dit moment 6 uur per dag), een waterconditioner en bacteriën... Ik heb manado toegevoegd (dat ik heb gewassen), 3 planten, 1 decoratie, 1 steen en 1 wortel van zeldzame rode wijnstok.

Ik heb verschillende problemen:
- er is een witte substantie rond de wortel die ik heb verwijderd, maar die na 2-3 dagen weer terugkwam
- het water was helder met bubbels, daarna bruin/groen en is nu wit
- er is een bruine aanslag op de planten, de bodem (manado), de decoratie en de steen

Op dit moment heb ik nog geen vissen ingedaan, aangezien ik weet dat je 3 weken moet wachten voor de stikstofcyclus, maar ik maak me zorgen over al deze problemen. Kunt u me alstublieft vertellen hoe ik deze kan oplossen?
Michel
470 berichten
michel fr
Bonjour,Rien de grave ,il faut attendre la fin du cycle nitrates . A partir de la 3eme semaine faire des mesures nitrite et nitrate pour voir le pic.Michel

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.