Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Potentieel vinrot bij vechtvis

1 réponse
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Antoine
1 berichten
antoine fr
Hallo, het is nu 2-3 weken geleden dat mijn vechtvis op sommige plaatsen een beetje verscheurde vinnen heeft, er zijn geen witte stippen, het water wordt elke week voor de helft ververst in een beplante aquarium met natuurlijk grind en wordt verwarmd tot 25°C. Help mij alstublieft
Rodrigue
2 berichten
rodrigue fr
Ik ben geen expert in Betta. Van wat ik me herinner, hebben ze weinig stroming nodig en geen verwarming, ze leven gemakkelijk in hard water (als ik me goed herinner). Later heb ik dit op het net gevonden, in de hoop dat het je helpt om vinrot te behandelen. Er wordt aangegeven dat de meest voorkomende oorzaak stress is. Het is noodzakelijk om het water in de bak volledig te vervangen. In sommige gevallen, vooral als de rot vroeg wordt gedetecteerd, kunnen catappa bladeren of zout voldoende zijn. Anders moet je "blind" remedies proberen. Tetracycline geeft uitstekende resultaten, maar je moet het kunnen bemachtigen. Dan voeg je een anti-schimmel product toe. Het is belangrijk om het water minstens een keer per dag te vervangen, terwijl je dezelfde medicatie behoudt. Je moet doorgaan totdat de vinnen stoppen met krimpen. Dit kan enkele weken duren. Let op, dit werkt alleen voor niet te vergevorderde vinrot. Commerciële producten kunnen effectief zijn, bijvoorbeeld Témérol, Sera Backtopur, of mélafix. Gebruik altijd het bovengenoemde protocol. FMC lijkt ook goede resultaten te geven

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.