Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Pomp voor Schildpadden Aquarium

8 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
EVELYNE
2 berichten
evelyne fr


Hallo,

Ik heb geen heel groot aquarium, 1m. Toch heb ik een waterschildpad, ik moet de pomp vervangen, ik heb gekozen voor Newjet NJ1200, wat denkt u?

Momenteel heb ik twee pompen om het afval te filteren, maar ze zijn aan het einde van hun levensduur. Zal de gekozen pomp voldoende zijn? Moet ik er twee plaatsen? Het aquarium is niet

gevuld, maar mijn schildpad is volwassen.. Bedankt

franck
233 berichten
franck fr

hallo

ik weet absoluut niets van schildpadden, maar waarom zou je geen externe aquariumfilter nemen

Filtre Eheim Classic 2211

dat zou je toelaten om een zeer goede waterfiltratie te hebben en bovendien zou je een waterval voor je schildpad kunnen creëren

Sandra
35 berichten
sandra fr

hallo,

Franck heeft je een zeer goed advies gegeven, de externe pomp heeft voordelen: gemakkelijker en sneller schoonmaken zonder je handen in je aqua te steken en bovendien wint de schildpad plaats in zijn bak!

maar er is een maar: je moet een pomp vinden die het water onderaan je bak aanzuigt (want het is niet tot de rand gevuld), je zal naar mijn mening een klein stukje slang (verkocht in dierenwinkels) moeten toevoegen, met aandacht dat het rooster ook op het toevoegstuk past (zodat mevrouw schildpad zich niet bezeert);

Voor de performantie, kies een filter die 4 keer de capaciteit van je bak (volledig) per uur filtert.

Eheim filter ( Franck) heel goed maar reserveonderdelen niet makkelijk te verkrijgen (rotor), anders Rena, maar duurder en vervangende filters ook duurder maar reserveonderdelen beter gevolgd (tenminste in mijn regio)

als je hulp nodig hebt, we zijn hier, tot ziens

franck
233 berichten
franck fr

re Sandra en Evelyne

alle losse onderdelen voor de externe filters van Eheim zijn gemakkelijk te vinden, en bovendien is alles op deze site veel goedkoper dan wanneer je het in een dierenwinkel bestelt.

Ik denk dat een installatie van een extern filter zoals voor een aquarium de enige oplossing is, met een aanzuigbuis voorzien van een filterkorf en een uitlaatpijp met kleine gaatjes erin om een waterval te vormen

EVELYNE
2 berichten
evelyne fr

Hallo, ik denk dat er een probleem was met het editen van mijn bericht, dus ik begin opnieuw in de hoop dat het niet drie keer verschijnt :-)

Het is voor mij onmogelijk om een externe pomp te plaatsen, gebrek aan ruimte, de pomp moet echt onder het aquarium staan en de uitstoot goed erboven... ik

denk ook dat het veel luider zou zijn, en de schildpad bevindt zich op de begane grond waar ook een slaapkamer is... nu maakt ze al haar gekke bewegingen,

we horen haar...lol. Franck, ook al ben je geen expert, je moet weten dat de pompen dezelfde zijn als die we voor vissen gebruiken, behalve dat, en daarom

heb ik er twee, ze moeten efficiënter zijn omdat het afval veel groter is. Bedankt ook aan jou Sandra. Ik moet de

vervanging van mijn twee pompen plannen, dus ik moet weten welk model ik moet nemen en welke "kracht"... voorlopig heb ik de synthetische schuimen vervangen

en het lijkt goed te werken, maar ik weet dat ik ze in de nabije toekomst zal moeten vervangen... Bedankt voor je advies.

franck
233 berichten
franck fr

re

Eheim Classic 2211 filter is een hele kleine en zeer stille pomp, ik garandeer het je, en het neemt echt niet veel ruimte in

Sandra
35 berichten
sandra fr
<left>ok met franck .</left><left>maar let op iets met jouw voorgaande oplossing: meerdere filters plaatsen creëert meerdere stromingen in het aquarium en dat kan je schildpad vermoeien als er geen rustzone is (zonder waterstroming) waar het kan luieren zonder tegen de vervelende stroming te vechten.

[left>laat het ons weten over je gekozen filter, binnen, buiten...</left]
Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Goedenavond,

de Eheim Classic zijn stil en zelfs een 2213 met zijn afkoppelkranen of instelknoppen zal passen (groter dan de 2211).

Aquaristische groeten.

Cyril
1 berichten
cyril fr

Eerst moet je het volume van je aquarium berekenen: lengte x breedte x hoogte van het water gedeeld door duizend. Zodra je dit hebt, kies je een pomp die je watervolume 5 tot 6 keer per uur circuleert. Dit wordt aangegeven als l/h op de pompen en dan heb je een aquarium zoals Nike.



Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.