Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

pH te laag

1 réponse
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Alain
259 berichten
alain fr


Hallo,

 

Er zijn verschillende redenen waarom een pH kan dalen:

 

- Het natuurlijk verouderen van water

- Een turfwortel in de decoratie

- Een substraat gemaakt van humus en turf

- Bepaalde technische bodems hebben ook als functie om de pH te verlagen

- Een overschot aan organisch materiaal van dieren en planten in het aquarium door onvoldoende onderhoud en/of filtratie

- De diffusie van CO2

- Het gebruik van osmosewater om de hardheid te verminderen, wat als bijeffect de pH verlaagt

- Enzovoort, enzovoort...

 

Bovenal is een dalende pH niet noodzakelijkerwijs een probleem. Het hangt allemaal af van de populatie in het aquarium. Als het bijvoorbeeld een Amazone aquarium is, dan is het een goed ding.

 

Alain

Jean-Louis
2 berichten
jean-louis fr

Dank aan Alain C.

het enige waar ik niet aan had gedacht, was het schoonmaken van het aquarium waar ik veel afval uit heb gehaald dat voornamelijk te wijten was aan de aanwezigheid van een enorme Plecostomus die bergen uitwerpselen produceert. Sinds de schoonmaak is alles weer normaal en de pH is gestabiliseerd op 7,5...


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.