Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

nitrietpiek

2 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
laurent
18 berichten
laurent fr


goedenavond,

het is nu 3 weken geleden dat ik mijn aquarium van 160l heb gevuld.. de parameters zijn goed (ph 7 nitrieten lager dan 10 mg nitraten 0/10 mg). de geïnstalleerde planten groeien voor het oog goed, watertemperatuur 24...

mijn vraag is tweeledig..is de nitrietpiek die bij de stikstofcyclus hoort echt verplicht (wat betekent dat ik in dit geval nog langer moet wachten) en moet ik gedurende deze periode een waterverversing doen om de tank te reinigen of altijd hetzelfde water behouden gedurende de hele cyclus..bedankt

David
1 berichten
david fr

hallo geen water veranderingen tijdens de cyclus je moet ongeveer 4 weken wachten geen filterreiniging alleen de ruiten reinigen 

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo,

voor dit soort vragen is er een hoofdstuk genaamd "Het maken van een aquarium" op dit forum en ik denk dat iedereen, voor ze beginnen met aquaristiek, dit moet lezen, het zal veel fouten, problemen en onnodige uitgaven (opgelet voor de verkopers) voorkomen.

Aquariophilie groeten.


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.