Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

nitriet hoe doe je dat!

2 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
jean-marie
21 berichten
jean-marie fr


HALLO: ik zou graag willen weten hoe ik het nitraatgehalte kan verlagen, ondanks een waterverversing van 30% elke week blijft het hoog, dank u voor een betrouwbaar antwoord.JM.

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

 

Als de wekelijkse verversing van het water niet voldoende is om de nitraatwaarden te verlagen, dan duidt dat op een disbalans in het aquarium.

Het meest voorkomend is een te grote populatie (overvloedige productie van organisch afval) in combinatie met onvoldoende beplanting, vooral met snelgroeiende planten die veel nitraten verbruiken. Bijvoorbeeld: Limnophila, Egeria, Ceratophyllum, Cabomba, Myriophyllum ...

Let op, het schoonmaken van de planten en het verwijderen van afstervende bladeren is ook een belangrijk element.

 

Samengevat, hoe minder organisch afval (dierlijk en plantaardig) er is, des te minder risico er is op de productie van nitraten.

 

Alain

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo,

helemaal gelijk Alain;

maar hoe is het vervangende water, is het goed wat betreft nitraten?

Aquariumgroeten.


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.