Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

nest voor kanarie

5 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
SYLVIE
9 berichten
sylvie fr


Hallo.

Ik begin net met kanaries en ik zou graag willen weten of het nodig is om het nest het hele jaar te laten staan of niet?

Mijn kleine vrouwtjes (2) zitten er altijd in!

bedankt

Sandra
261 berichten
sandra fr

Hallo,

Als het twee vrouwtjes zijn, denk ik niet dat het een probleem is om ze het nest te laten houden. Ik heb geen kanaries, maar als ze zich er goed in voelen, is het misschien beter om het nest te laten staan, toch?

Tot ziens,

Odile
24 berichten
odile fr

hallo,

Ik denk dat het beter is om het nest niet constant in de kooi te laten. Als de vrouwtjes er voortdurend in zitten, kunnen ze uitgeput raken door een "pseudo broedsheid" en zullen ze geen normaal leven hebben. Verwijder het nest en je kunt het terugplaatsen in de lente. Maar heb je mannetjes in die kooi met je vrouwtjes? Zo niet, dan heb je absoluut geen nest nodig.

Tot uw dienst. Tot ziens

SYLVIE
9 berichten
sylvie fr

Hallo

Ik heb sinds kort 2 vrouwtjes en 2 mannetjes.

Er is één vrouwtje dat het nest niet verlaat, ze heeft net 2 eieren gelegd, maar mij is verteld dat dit niet de goede tijd is voor het broeden.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Odile
24 berichten
odile fr

Hallo,

Als u mannetjes in de kooi heeft en een van de vrouwtjes heeft eieren gelegd, is het goed dat er een nest is. Maar als u de mannetjes pas onlangs heeft geïntroduceerd, bestaat de kans dat de eieren onbevrucht zijn (niet bevrucht) en dat er geen geboorte zal plaatsvinden. Er zijn een heleboel parameters die ik niet ken in uw situatie.

Het is zeker laat in het seizoen voor voortplanting. Maar door het weer dat heerste, koud of niet erg warm in juli en nu heel warm, zijn de vogels uit hun normale ritme. Persoonlijk heb ik maar één broedsel mandarijntjes in juni gehad en daarna niets meer, in plaats van de gebruikelijke twee of drie. Mijn turquoisine parkieten en Catharina parkieten hebben zich niet voortgeplant.

Succes met het broedsel. Laat het ons weten op het forum.

SYLVIE
9 berichten
sylvie fr

ok ik houd je op de hoogte. bedankt en tot ziens


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.