Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

mijn Roma 240

6 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
laurent
8 berichten
laurent fr


Hallo allemaal

dit is mijn aquarium op dit moment, verlichting 2x life glo2 40wtts (105cm), co2 dennerle, externe filter fluval 306 s.

ph op 6.8

gh op 8

no2 lager dan 0.3 mg

no3 12.5 mg

co2 op 20mg per liter

co2 op 30 druppels per minuut

vissen 25 cardinalis 5 rode neus 10tera goud en twintig garnalen.

Laat me weten wat je ervan vindt, je ideeën zijn van harte welkom.

Geüpload met ImageShack.us Geüpload met ImageShack.us

Geüpload met ImageShack.us

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

Je aquarium ziet er leuk uit. Het moet nog verouderen om een "patina" te krijgen. Ook moet je wachten tot de planten voller worden om te weten of ze op de juiste plaats zijn geplant.

Echter, hoewel de Cardinalis en de Neuzen dezelfde temperatuurbehoeften hebben (26°C of meer), leven Hasemania's liever in koeler water (minder dan 25°C). Echter, alle drie geven de voorkeur aan een lagere pH (6.4) en een GH van 5°d.

Dus, het ideaal is om snel deze 2 parameters (pH en GH) te verlagen, zich te ontdoen van de Hasemania's en in plaats daarvan 5 tot 10 andere neuzen toe te voegen.

Wat betreft de witte steen, rechts naast de CO2 diffuser . Het lijkt twijfelachtig omdat het misschien kalksteen is. Het zou goed zijn om het te testen.

 

Alain

laurent
8 berichten
laurent fr

Dank je, Alain, voor je adviezen over de steen, geen zorgen daarover, maar voor de tetra's moet ik ze vangen en dat is een heel ander verhaal.

Voor de pH geen zorgen, ik begin morgen met het verlagen, mijn KH is 4°d, maar voor de GH moet ik met een zeer kalkhoudend leidingwater vanaf het begin, voor een 15% waterverversing, 28,6 liter osmosewater maken voor 1,4 liter uit de kraan

Vriendelijke groeten, Laurent

laurent
8 berichten
laurent fr

hallo Alain, ik ben zojuist begonnen met het verlagen van de pH en ik bereid mijn osmosewater voor, ik hou je op de hoogte van het resultaat vanavond.

laurent
8 berichten
laurent fr

Dit is het huidige resultaat kh=4°d ph=6.5 dus voorlopig durf ik niet verder te verlagen omdat dit mijn barrière voor het co2-niveau in het aquarium beïnvloedt, dat is gestegen naar 39.95 mg/l, dus op de limiet. gh=10°d ik twijfel zoals je zei over de steen die ik heb verwijderd voor de zekerheid heb ik ook 15% van het water veranderd maar met osmose gezien de gh-waarde is dat correct?

Alain
259 berichten
alain fr

De bereikte parameters zijn goed en je moet ze in deze staat houden om te vermijden dat er te plotselinge schommelingen optreden.

De pH is een belangrijke parameter, het is niet zozeer de waarde die het meest problematisch is, maar het zijn de veranderingen die de meeste problemen veroorzaken voor de vissen.

De Kh is zeer belangrijk omdat het de pH regelt en stabiliseert (dit is het buffervermogen); hoe hoger de Kh is (met behoud van alle proporties), hoe stabieler de pH zal zijn.

Tegelijkertijd zal, hoe meer de verhouding Gh/Kh in evenwicht is, de pH zelfs bij relatief lage waarden stabiel blijven.

Alain
259 berichten
alain fr

Let echter op dat u de KH niet onder 3 laat dalen, omdat de buffercapaciteit dan ontoereikend zou zijn en de pH gevaarlijke schommelingen zou kunnen ondergaan voor de vissen.


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.