Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Mijn kat wordt agressief

2 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Abigail
2 berichten
abigail fr
Hallo, ik heb een kat, een mannetje van 11 jaar oud, die altijd alleen heeft geleefd, met uitstapjes naar de tuin en veel knuffels, tot ik 5 jaar geleden 2 andere kleine poesjes heb geadopteerd. De samenwoning ging goed, er waren wat blaasgeluiden maar niets ernstigs. Ze leefden alledrie bij mijn vader, maar nu heb ik een paar dagen geleden besloten om ze weer bij mij in huis te nemen, waar al 2 jaar een hond woont. Het is nu 10 dagen dat ze bij mij thuis zijn, de 2 kleintjes zijn geduldig en rustig met de hond, dat belooft goed voor hun samenleven. Maar voor mijn kat van 11 jaar oud, hij heeft hem een paar keer aangevallen met klauwen, en natuurlijk reageert de hond. Niets te abnormaal gezien de situatie. Maar hij begint ook de 2 vrouwtjes aan te vallen, die niets hebben gevraagd en zelfs niet terugvechten. Ik weet dat dit al een paar keer bij mijn vader is gebeurd, maar daar konden ze afstand houden gezien de grootte van het huis en het terrein. Hier is het kleiner en ze gaan voorlopig niet naar buiten, dus hij zit een beetje vast.. vanwege zijn aanvallen op de hond, ben ik bang dat de hond zich zou kunnen bedenken dat alle katten zo zijn en dus met geen van de 3 overweg kan. Ik ben ook bang dat mijn kat van 11 jaar de situatie niet zal accepteren... moet ik proberen vol te houden of moet ik hem terugbrengen naar mijn vader waar hij is opgegroeid vanaf dat hij een baby was.. Bedankt voor uw antwoorden.
Cindy
4 berichten
cindy fr
Bonsoir, vous avez répondu vous même à votre question. Votre chat n'aime pas sa nouvelle situation. Il préfère sa tranquillité chez votre père au vu de son grand âge
Chloé
1 berichten
chloé fr
Dat is een hele verandering voor uw katje. Hij heeft zijn territorium verloren, zijn gewoonten, zijn mens en nu is hij hier met een hond op een ruimte waar hij zich niet kan terugtrekken. Vergeet niet dat de norm 20m2 per kat is en dat neemt aanzienlijk toe met de aanwezigheid van een andere soort. Hier de hond. U houdt waarschijnlijk veel van uw katje en u kunt het forceren met behulp van feliway/petscool/ en de opvolging door een gedragstherapeut, maar als het geen probleem is, zou het misschien beter zijn om hem terug te brengen naar zijn eigen territorium.

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.