Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

intern filter en luchtpomp

6 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
laurent
18 berichten
laurent fr


Hallo,

ik heb net een Marina aquarium van 160 liter gekocht dat al is uitgerust met een externe filter van hetzelfde merk met een debiet van 700l/u..(Jet.150)....Ik wilde een luchtpomp toevoegen, maar ik weet niet of de twee compatibel zijn, vooral omdat ik een tiental planten heb toegevoegd om te beginnen....

Wat denkt u? Aan de ene kant en aan de andere kant, is deze filter van goede kwaliteit (vooral omdat ik de schuim en koolstof niet overal vind)..bedankt voor uw antwoorden..

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

 

- De planten zijn voldoende om O2 aan de vissen te leveren, op voorwaarde dat er geen overbevolking is.

Luchtverspreiding in een goed beplante aquarium is dus overbodig, het is zelfs een nadeel voor de beplanting omdat de luchtkolom die door de diffuser wordt gecreëerd een aanzuiging veroorzaakt die de nuttige gassen voor de planten zoals CO2 meeneemt.

 

- Je spreekt over een interne filter in de titel en over een externe filter in de vraag. Wat is het nu eigenlijk?

- Over het gebruik van actieve kool, het is beter dat niet te gebruiken want het is een buffermateriaal dat chemische elementen opslaat die een onbalans van het water kunnen veroorzaken.

Helaas, het heeft zijn limieten want eenmaal verzadigd, geeft het terug wat het heeft vastgehouden en dat is gevaarlijk, en afgeraden om een goede biologische balans te behouden.

Actieve kool kan gebruikt worden om het water na een medische behandeling te herstellen omdat het de resten van de actieve stoffen kan vasthouden of om tijdelijk troebel water in een aquarium te helderen.

Echter, het moet na 3 tot 4 dagen verwijderd en weggegooid worden. Zeker niet bewaren, zelfs niet gewassen, voor een toekomstig gebruik.

 

Alain

 

laurent
18 berichten
laurent fr

sorry ik bedoelde een intern filter... bedankt voor je antwoord... en dus in plaats van koolstof, wat kunnen we in dit filter doen?

Alain
259 berichten
alain fr

Er zijn verschillende soorten filtermedia 

 

1°) de mechanische filtratie :

- de sponzen (grote mazen; middelgrote mazen; fijne mazen),

- de perlon (watten)

...

2°) de biologische filtratie:

(De bacteriedragers)

de keramische "noodles"

de vulkanische stenen zoals puimsteen

...

Thuis, plaats ik de media in deze volgorde: van het minst filtrerend voor grote deeltjes tot het meest filtrerend voor het fijnste afval:

- Water instroom

- Blauwe spons met grote mazen (mechanische filtratie)

- Blauwe spons met middelgrote mazen  (mechanische filtratie)

- Perlon    (mechanische filtratie)

- Keramische "noodles" in een sok als bacteriedrager (Biologische filtratie)

- Perlon  (Mechanische filtratie)

- Waterafvoer.

 

Alain

laurent
18 berichten
laurent fr

hallo,

bedankt voor uw antwoord... hoe vaak moet ik de algen schoonmaken? En wordt de biologische filter tegelijkertijd vervangen?

Welk type aquarium heeft u? Ook een interne filter? Het assortiment is erg groot en de keuzecriteria zijn niet altijd heel duidelijk voor een beginner zoals ik..bedankt fijne dag

 

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo,

om het risico te lopen mezelf te herhalen, er is een hoofdstuk "Het opzetten van een aquarium" in dit forum; ga het lezen Laurent (zonder je iets op te dringen) en je zult veel antwoorden op je vragen vinden; er is ook Alain die veel werk heeft verricht op zijn forum (het adres is ook in dit forum.

Aquariumgroeten.

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

 

Mijn huidige aquaria:

120L voor selectieve Guppy's Filtratie door overloop met Pico Evolution600 pomp 600L/u

160L voor platy's Filtratie door overloop met Pico Evolution800 pomp 750L/u

120L voor Carinotetraodon travancoricus Filtratie door overloop met Pico Evolution600 pomp 600L/u

80L voor Neocaridina heteropoda var. Red (Red Cherry) Externe pomp Eheim Classic 2211 300L/u

3 aquaria van 25L voor Betta splendens Hoekfilters Nano Clean Dennerle 150L/u

1050L voor Discus Decantatiefilter met 1 NEW-JET 2400 pomp en 2 MAXI-JET 1200 pompen

1050L voor grote Zuid- en Midden-Amerikaanse Cichliden Decantatiefilter met 4 Pico Evolution1200 pompen 1120L/u en een NEW-JET 2400 pomp

 

Alaln

 


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.