Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Hulp... Wat kopen voor mechanische filtratie??

1 réponse
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Samuel
1 berichten
samuel fr


Hallo,

Ik heb net een aquarium van 54 L gekocht en, aangezien ik nieuw ben, wilde ik weten welke filtermaterialen ik moet kopen om in het filtercompartiment te plaatsen (actieve kool? turf? keramische pijpjes? watten? schuimblok?) en hoe ik de lagen moet vormen...

Bedankt voor uw hulp.

PS: ik doe mijn aankopen bij zoomalia wat betreft de filterelementen en ik ga de hydor pico 400 filterpomp kopen.

Jean-Pierre
23 berichten
jean-pierre fr

Hallo, voor de filtratie een beetje blauw schuim om de grootste deeltjes tegen te houden, dan de keramische pijpjes in een kous (dat zal het nest voor bacteriën zijn) en vervolgens de watten. Geen turf gebruiken (specifiek gebruik). Het is niet nodig om actieve kool te gebruiken omdat het wordt gebruikt om het water te zuiveren (indien nodig) of in geval van slechte geuren; het is beter om actieve kool voor zeewateraquaria te gebruiken.

De filterelementen moeten elke 3 weken worden gespoeld (omdat het aquarium een klein volume heeft), je kan de watten weggooien als ze te vuil zijn (na ze natuurlijk goed te hebben uitgespoeld).

Elke week 7 l. water verversen, met kraanwater dat tevoren in een geopende fles bij kamertemperatuur 48 u. van tevoren is klaargemaakt (dit zorgt voor de eliminatie van chloor).

Aarzel niet als u meer informatie nodig hebt. Met aquaristische groeten; Jean-Pierre.


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.