Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Hongerig duivenjong, vader of moeder dood

4 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Stéphanie
4 berichten
stéphanie fr


Hallo,

Een van onze jachthonden heeft vandaag een van de ouders van onze jonge duiven gedood, die ongeveer 2 weken oud moeten zijn. We weten niet of het de moeder of de vader is die is gestorven. Maar het is nu al enkele uren dat de kleintjes niets in hun krop hebben, ze hebben honger. Wat te doen?

Moeten we ze voeden of wachten tot de overgebleven ouder zich herstelt van de dood van zijn partner en weer voor de kleintjes gaat zorgen?

Alvast bedankt voor uw antwoorden,

Tot snel hoop ik,

Stéphanie

Stéphanie
4 berichten
stéphanie fr
[links]Bon, effectivement, dit moet de moeder zijn die gestorven is, want de kleintjes hadden vanochtend nog steeds een lege krop en huilden van de honger. Dus heb ik ze uit hun nest gehaald en in veiligheid gebracht voor mijn kat en mijn 2 yorkshire terriërs, en vervolgens heb ik het advies opgevolgd dat gegeven werd in het artikel "de voortplanting van duiven" uit de blogpost van 27 januari. Ik heb wat zaden genomen die ik in mijn mond heb gedaan en heb de kleintjes gevoerd. Te schattig!!! Deze baby's die ik zelf voed!!! Echter, ik weet niet hoe vaak ik ze moet voeren en hoeveel "bekjes" ze nodig hebben!!![/links][links]Als iemand mij nog een klein advies zou kunnen geven!!! Bedankt!!![/links]
clara
1 berichten
clara fr

Hallo

Voor de frequentie is het ongeveer om de 2 uur, om te weten of ze genoeg gegeten hebben moet je naar de krop kijken, als het rond en zacht is, is het goed, maar pas op dat je niet te veel geeft, dat kan een verstopping van de krop veroorzaken

Ik raad echter af om de zaden in je mond te doen en ze vervolgens aan de jonge duiven te geven, omdat we bacteriën in onze mond hebben die ze kunnen doden

Ik raad aan om de zaden in kokend water te doen om ze zacht te maken en ze vervolgens te geven als ze zijn afgekoeld, omdat ze dan beter gekauwd worden in de krop.

 

Succes met deze reddingsactie  

Stéphanie
4 berichten
stéphanie fr

Dank je,

Inderdaad, ik heb onderzoek gedaan sinds mijn laatste bericht. Ik geef mijn duivenjongen nu blikjes met erwten en blikjes maïs die ik afspoel en mix met lauw water in afwachting van de speciale opfokvoeding die ik zojuist heb besteld. Ze zijn in topvorm. Ik heb een speciale zuigfles gemaakt. Het is geweldig, mijn kinderen en ik zullen deze 2 kleintjes zeker tam maken, want het is uitgesloten dat ze worden opgegeten!!!

Nogmaals bedankt...

Stéphanie
4 berichten
stéphanie fr

En fait, il ne fallait pas leur donner directement du blé car ils ne le digèrent pas ! Heureusement qu'ils ont réussi quand même à le digérer lentement.


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.