Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

hoe weet ik de literinhoud van mijn aquarium

7 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Bruno
3 berichten
bruno fr


Ik zou graag willen weten hoe ik het aantal liters van mijn aquarium kan berekenen, zodat ik weet hoeveel verwarming ik moet kopen en welke pomp ik moet installeren, evenals de kilo's zand

en ook welk meubel ik het op moet zetten? Alvast bedankt

bruno 

quentin
8 berichten
quentin fr

Hallo, mag ik de afmetingen van uw bak alstublieft hebben

Bruno
3 berichten
bruno fr

1,50 m lang, 0,55 cm hoog en 45 cm breed

alvast bedankt

Jean-Pierre
23 berichten
jean-pierre fr

Hallo, ik denk dat u 1,50 m. X 55 cm. X 45 cm. bedoelde, wat in dit geval 370 liter is.;

Wat wilt u precies doen met het type aquarium, dit zal helpen bij het vervolg van de antwoorden.

Aquaristische groeten

Bruno
3 berichten
bruno fr

Hallo en heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Hoeveel kg zand en substraat kan er in een aquarium van 370 liter?

Bij voorbaat dank aan iedereen, jullie zijn geweldige vrienden en goede adviseurs

 

Om te beginnen ga ik vissen zoals guppy's, neontetra's, scalaren en verschillende bodemvissen houden, met veel planten achterin die nuttig zijn voor de baby's, alles gekocht op het net, want dat is goedkoper dan in de winkel..

Pierre
134 berichten
pierre fr

Hallo,

Het ideale als je veel planten hebt, is om meerdere lagen te maken.

Begin met het zigzag vastmaken van een verwarmingskabel op de bodem van het aquarium. Bedek dit met de bodemsubstraat zoals manado + aqualit. Plaats vervolgens een fijne rooster op deze laag. Je kunt je zand boven op het rooster leggen en dit zal voorkomen dat het zich mengt met het substraat.

Je moet een zak van 25 kg manado + 5 kg aqualit voorzien. Voor het zand hangt het af van de dikte die je wilt leggen. Reken op ongeveer vijftien kilo

Jean-Pierre
23 berichten
jean-pierre fr

Hallo,

voor de voedingsbodem, als het een soort voorbereide aarde is (vroeger werd bijvoorbeeld de term fertiplante gebruikt) heb je 40 kg nodig; dit komt overeen met een laagdikte van 3 cm. natgemaakt, aangedrukt; en daar bovenop 5 cm. zand uit de Loire, dit is 4 zakken van 15 kg. (het zand goed spoelen, dit kost tijd maar het voorkomt grijs water); het gaas is niet nodig als je geen gravende vissen plant die graven, anders is het essentieel.

Begin met het vullen van het water (ongeveer 10 cm. op een bord om te voorkomen dat het zand wegspoelt), als het water troebel is "gooi" je het eruit met een pomp en begin je opnieuw.

Dan planten installeren, het vullen van het water voltooien.

Verwarming na 24 uur inschakelen. (voorkomt thermische schokken op de verwarmingselementen), verlichting en filtratie werken.

Water normaal verversen (10% van het volume elke week, 48 uur van tevoren voorbereid om chloor te laten verdampen).

Normaal gezien komt de stijging van nitrieten na ongeveer 3 weken (dit moet worden gecontroleerd), wacht dan 1 week en bevolk dan (vissen voor de onderste, midden, boven niveau's).

Veel succes.

Jean-Pierre.

quentin
8 berichten
quentin fr

Uw aquarium heeft een bruto inhoud van 371 liter Wat mij betreft zou u 40L manado nodig hebben


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.