Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Het water van mijn aquarium is groen

5 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
jerome
5 berichten
jerome fr


Hallo, na een behandeling voor mijn vrouwelijke frontosa met een product van een bepaald merk, is de ziekte verdwenen, maar mijn aquarium is helemaal groen van de kleurstof van het product. Een verandering van 100l water op een installatie van 400 en de installatie van een koolstoffilter, maar het blijft groen. Walgelijk en afgezien van het regelmatig verversen van water, hoe kan ik dit aanpakken? Bedankt.

jerome

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo,

welke behandeling, welke ziekte; een vreselijke koolstoffilter voor geurtjes en helder water maar waardeloos voor het ontkleuren.

Vervolgens verander de wattenschijfjes en vaak het water; maar staat dat niet uitgelegd in de handleiding van het product?.

Aquariumvriendelijk.

jerome
5 berichten
jerome fr

Goedenavond Jean-Pierre, allereerst bedankt voor je antwoord.

Wat de ziekte betreft, dacht ik aan een schimmel omdat mijn vrouwelijke frontosa wit werd met zwarte nagels en een beschadigde staart, alsof ze onder een steen vast had gezeten en in de winkel zeiden ze dat het niet zeker was, omdat het niet pluizig was, dus ze adviseerden een product SERA 250ml precies goed voor een 400l en inderdaad, 3 dagen later was alles weg alsof het nieuw was lol, dus in de bijsluiter staat dat je 5 dagen moet wachten dan een waterverversing en een koolstoffilter om de medicatie te verwijderen, wat ik heb gedaan, maar wat er niet bij stond was de groene kleurstof!!!

Ik die normaal geen medicijnen gebruik, alleen temperatuur en zout uit Guérande, betaal nu voor deze fout.

Ik zal water moeten blijven verversen tot ik mijn mooie water weer terug heb.

jerome
5 berichten
jerome fr

oeps het is een SERA 250ml voor meerdere gecombineerde ziektes om zeker te zijn.

sorry ook voor de fouten

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Goedenavond Jérome,

voor jouw informatie, op een dag had ik een "idioot" die niets beters te doen had dan een zwarte kleurstof (ik denk dat het een voedingskleurstof was omdat er geen schade was) in een 240 l. Amazone-aquarium te gieten dat ik onderhoud in een kliniek; de enige oplossing die ik had was om de helft van het water twee keer per week te verversen gedurende 2 weken en daarna de helft één keer per week gedurende 3 weken en vervolgens 20% gedurende 3 weken en daarna normaal 10% per week (allemaal in de hoop dat er geen stijging van nitrieten zou zijn en, pfoe, geen problemen).

Probeer voor jou hetzelfde en kijk maar.

Anders zullen we de fouten doorspoelen met een kopje koffie.

Houd ons op de hoogte; aquaristisch.

 

jerome
5 berichten
jerome fr
[links]pfoe, langzaam maar zeker krijg ik mijn heldere water terug, ook al blijft er nog een beetje groen over, bijna klaar met de HULK-versie van het aquarium lol.[/links][links]bedankt Jean Pierre.[/links][links]Gelukkig nieuwjaar aan jullie[/links]

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.