Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

harde van licht

2 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
vincent
1 berichten
vincent fr


wat is de ideale verlichtingsduur voor een aquarium

Herve
20 berichten
herve fr

hallo,

wat mij betreft werkt mijn verlichting 12 uur per dag, alles gaat automatisch aan en uit.

Omdat mijn aquarium veel planten heeft, heb ik een vrij lange belichtingstijd nodig.

Het is mogelijk om de duur aan te passen als de ruiten te snel groen worden.

Ik denk dat er niet echt een regel is, je moet aanpassen op basis van de reactie van je aquarium.

Mvg

franck
233 berichten
franck fr

hallo

ik ben ook uitgerust met een lichttijdschakelaar, dit kleine apparaatje dat 10€ kost programmeert mijn licht, mijn externe filter en mijn voederautomaat.

mijn licht staat ingesteld volgens de seizoenen 8u/d in de winter 12u/d in het voorjaar 16u/d in de zomer en 10u/d in de herfst

ik vind dit essentieel voor de planten en voor de vissen om niet voortdurend dezelfde belichtingstijd het hele jaar door te hebben, het is beter voor de voortplanting

want voor mij moet een aquarium een bijna perfecte weergave zijn van de biotoop waarin jouw vissen in het wild zouden leven.

met vriendelijke groeten


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.