Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Gyrinusvissen om algen te vernietigen

7 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
paolo
16 berichten
paolo fr


15 dagen geleden heb ik mijn aquarium gevuld met water

momenteel is er geen nitriet

verlichting 9 uur per dag

maar de algen beginnen te groeien op de ramen en op de bladeren van de planten

op aanraden van een verkoper heb ik 3 gyrino's gekocht om al deze algen op te nemen maar blijkbaar heb ik geen positieve meningen gezien voor deze vissen die ik toch 6 euro per stuk heb betaald.

hoe krijg ik een gebalanceerd aquarium.

 

Ik ben nieuw in het vak

 

dank u

 

paolo

 

 

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

 

Tijdens het opstarten van een aquarium verschijnen er bruine en groene algen. Dat is normaal, het maakt deel uit van de evolutie. De algen verdwijnen in principe vanzelf zodra het aquarium biologisch in evenwicht is.

 

Wat betreft deze verkoper, het is weer een voorbeeld dat bewijst dat ze er alleen maar zijn om te verkopen. En het verkopen van 3 Gyrinocheilus aymonieri voor eenzelfde aquarium is schandalig. Het is hoog tijd om de verkoop van deze vissen te verbieden!!!

Deze vis, die 28/30 centimeter kan bereiken, wordt verkocht als een grote algeter.

 Als deze eigenschap echt is als hij klein is, verdwijnt ze met het ouder worden. Bovendien is hij extreem territoriaal, agressief en verwondt vaak de platte vissen zoals de scalaren, door zich met zijn zuignap aan hun flanken vast te klampen. Dit veroorzaakt zuigplekken die gemakkelijk kunnen infecteren.

 

Alain

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Rebonjour Paolo,

je bent bij een goede verkoper terechtgekomen (eigenlijk kan hij net zo goed aardappelen of wat dan ook verkopen), maar absoluut geen aquariumliefhebber (zoals Alain zegt, het is SCHANDALIG);

om mezelf te herhalen bekijk het hoofdstuk "realisatie van een aquarium", dit zal je veel problemen besparen.

Wij zijn aquariumliefhebbers die onze passie en kennis willen delen, maar soms is het moeilijk om fouten te herstellen en is het beter om opnieuw te beginnen.

Aquariophilistisches.

 

paolo
16 berichten
paolo fr

goedenavond

 

bedankt voor uw antwoord

ik zal er rekening mee houden

kunt u me vertellen waar de site voor het maken van een aquarium zich bevindt alstublieft?

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Bonjour Paolo,

tout simplement sur ce forum.

Aquariophilement.

DOMINIQUE
3 berichten
dominique fr

Ik heb een Gyrinos met cichliden... Sumatraanse barbelen....papegaaivissen...botias, enz... ze zijn gemiddeld 10 jaar oud !!! en alles gaat goed want er zijn veel schuilplaatsen... mijn pleco is 40cm!!!

DOMINIQUE
3 berichten
dominique fr

Ja, het is waar... een pleco van 40 cm is enorm, maar hij is erg rustig en ik hoop dat hij niet blijft groeien!!!

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Goedenavond Dominique,

de Pleco's kunnen een meter bereiken, het zijn echt grote en lange vissen. Als jouw exemplaar blijft groeien en er is een privé- of openbaar aquarium in de buurt, overweeg dan om het als cadeau te geven; de vis zal zeer waarschijnlijk in een bak worden geplaatst die geschikt is voor zijn grootte.

Met aquaristische groet.   


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.