Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Gyrinusvissen om algen te vernietigen

7 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
paolo
16 berichten
paolo fr


15 dagen geleden heb ik mijn aquarium gevuld met water

momenteel is er geen nitriet

verlichting 9 uur per dag

maar de algen beginnen te groeien op de ramen en op de bladeren van de planten

op aanraden van een verkoper heb ik 3 gyrino's gekocht om al deze algen op te nemen maar blijkbaar heb ik geen positieve meningen gezien voor deze vissen die ik toch 6 euro per stuk heb betaald.

hoe krijg ik een gebalanceerd aquarium.

 

Ik ben nieuw in het vak

 

dank u

 

paolo

 

 

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

 

Tijdens het opstarten van een aquarium verschijnen er bruine en groene algen. Dat is normaal, het maakt deel uit van de evolutie. De algen verdwijnen in principe vanzelf zodra het aquarium biologisch in evenwicht is.

 

Wat betreft deze verkoper, het is weer een voorbeeld dat bewijst dat ze er alleen maar zijn om te verkopen. En het verkopen van 3 Gyrinocheilus aymonieri voor eenzelfde aquarium is schandalig. Het is hoog tijd om de verkoop van deze vissen te verbieden!!!

Deze vis, die 28/30 centimeter kan bereiken, wordt verkocht als een grote algeter.

 Als deze eigenschap echt is als hij klein is, verdwijnt ze met het ouder worden. Bovendien is hij extreem territoriaal, agressief en verwondt vaak de platte vissen zoals de scalaren, door zich met zijn zuignap aan hun flanken vast te klampen. Dit veroorzaakt zuigplekken die gemakkelijk kunnen infecteren.

 

Alain

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Rebonjour Paolo,

je bent bij een goede verkoper terechtgekomen (eigenlijk kan hij net zo goed aardappelen of wat dan ook verkopen), maar absoluut geen aquariumliefhebber (zoals Alain zegt, het is SCHANDALIG);

om mezelf te herhalen bekijk het hoofdstuk "realisatie van een aquarium", dit zal je veel problemen besparen.