Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Groep Molly Ballonnen

Geen antwoord gegeven
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
JB
1 berichten
jb fr
Hallo, ik schrijf om meningen te vragen over mijn probleem. Ik heb sinds 6 maanden een aquarium van 120 liter en mijn populatie bestaat uit 5 guppy's, 5 blauwe neontetra's en 3 ballonmolly's. De verkoper adviseerde me de molly's door te zeggen dat 3 mannetjes goed met elkaar zouden opschieten, dus nam ik een zwarte, een oranje en een gele (dat is belangrijk om ze te kunnen onderscheiden). In het begin en voor ten minste 6 weken was de oranje erg raar. Hij isoleerde zich en zwom niet. Soms dachten we zelfs dat hij dood was maar niet dus; hij bleef op de bodem zitten en leek soms lang te vegeteren, of hij ging in schuilplaatsen, maar hij kwam altijd eten. De zwarte en de gele waren altijd samen, ze vochten wel, maar het was niets ernstigs, ik denk dat het bijna een spel was. Hoe dan ook, de tijd verstreek en vrijwel van de ene op de andere dag werd de gele heel depressief, hij bleef de hele dag onder een steen, probeerde soms eruit te komen maar de zwarte viel hem aan en viel aan. En in plaats van te reageren zoals voorheen, werd hij te bang en vluchtte waar hij kon en ging terug onder de steen, de enige plek waar hij rust had. En vanaf dat moment werd de oranje volledig normaal! Hij doet niet meer alsof hij dood is en leeft zijn beste leven, zwemt de hele dag en is zeer actief, maar hij mengt zich absoluut niet met zijn soortgenoten en geeft de voorkeur aan het volgen van de guppy's. Ik vermeld dat de zwarte nooit de oranje heeft aangevallen.
DUS de gele maakte ons erg triest dus we dachten we brengen ze wat vrouwtjes. Dit heeft absoluut niets veranderd. De oranje was totaal niet geïnteresseerd. De zwarte was gek op een in het bijzonder maar bleef niet stoppen met het najagen van de gele. En de gele zocht alleen isolatie en was bang voor alles. At niet meer. En soms "zweeft" hij in zijn schuilplaats in posities zoals met zijn buik naar boven :O
Vanaf dat moment zei ik, oké, hij gaat dood. Dus ik heb een klein bakje van 30 liter met alleen planten en ik heb hem eruit gehaald en heb hem erin gezet om hem te isoleren en waar hij zijn leven rustig kon beëindigen of krachten kon herwinnen. En na 6 dagen daarin, zwom hij ongeveer normaal voor 2 dagen (oké, hij blijft de hele dag in een hoek aan de bovenkant van het bakje, maar hij hangt niet meer met zijn buik omhoog), dus we probeerden hem weer in de colocatie te zetten..... en toen maar de tragedie, hij was te bang en heel gestresst en toen hij de zwarte zag maar hij kreeg bijna een hartaanval, de zwarte wilde hem bovendien vernietigen.. dus we zetten hem terug in de 30 liter. Hij bleef 2 uur liggen en deed alsof hij dood was in shock. En nu heeft hij zijn plek weer gevonden en zwemt rond. We hebben dus besloten hem voor altijd alleen te laten. Voorlopig heeft hij kleine guppyfry als vriendjes. Zo, dat is alles uiteindelijk om meningen, vergelijkbare ervaringen te vragen en vooral om te getuigen van de ongelooflijk kleine samenleving die vissen vormen. Bravo aan degenen die alles hebben gelezen en een goede lockdown. (En ja, ik verveel me, dus ik vertel mijn leven)

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.