Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

gescheurde vin

2 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
FIONA
1 berichten
fiona fr


Hallo, ik heb een aquarium van 120L voor 8 sluierstaartgoudvissen... Eentje is twee weken geleden gestorven, hij had gescheurde vinnen, at niet meer, en bewoog dus ook niet meer. Vanochtend merkte ik dat één van mijn andere vissen gescheurde vinnen heeft, hij eet en beweegt verder goed... In de winkel waar ik ze heb gekocht adviseerden ze furanol tegen bacteriële infecties... maar mijn eerste vis is gestorven dus ik ben niet zeker van mezelf. BEDANKT

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

Eerst even een opmerking over de populatie: 8 sluierstaarten in slechts 120L bruto. Deze vissen hebben ongeveer 50 liter per stuk nodig.

De rest volgt gewoon uit deze overbevolking: duels om territorium en voedsel... Bites van de vinnen van de zwakste vis... stress... dood.

Het probleem is dat er een andere vis gaat zijn die op zijn beurt het mikpunt wordt en zo verder totdat er een correct volume/vis verhouding is bereikt.

 

En ik veronderstel dat de verkoper heeft gezegd dat 8 sluierstaarten in 120L geen problemen zouden opleveren. Hij verkoopt waarschijnlijk liever een product dat niet nuttig zou zijn geweest als de populatie vanaf het begin goed was geweest.

 

Alain

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr
Goedenavond, Alain, je hebt helemaal gelijk; niets meer aan toe te voegen.Aquariumliefhebbend.

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.