Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Filtervervanging

3 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Romane
2 berichten
romane fr
Hallo,Ik heb een maand geleden een aquarium van 20L opgezet met een filter, verwarming en planten met het idee om een vechtvis aan te schaffen. Dus ik heb gisteren mijn vechtvis gekocht en per ongeluk heb ik mijn filter uitgeschakeld, en toen ik het weer aansloot maakte het een waanzinnig lawaai, echt enorm, ik dacht dat het wel over zou gaan maar na 2 uur was er nog geen verandering en omdat het aquarium in mijn slaapkamer staat, was het onmogelijk om het zo te laten, dus heb ik het filter verwijderd en mijn sponsfilter in plaats daarvan geplaatst. Om te voorkomen dat ik de opgebouwde bacteriën in het andere filter zou verliezen, heb ik een stuk spons op het sponsfilter geplaatst bovenop de oorspronkelijke spons en ik slaagde erin om 4-5 biologisch-mechanische filtercilinders, die ook in het andere filter zaten, in te passen, maar nu ben ik bang dat ik misschien niet genoeg bacteriën heb en dat ik een nitrietpiek zal krijgen! Denken jullie dat wat ik heb gedaan voldoende is? Of had ik toch bacteriën moeten kopen voor de zekerheid? De vechtvis lijkt vooralsnog in goede staat (en hij heeft minder last van de stroming met het sponsfilter dan met het andere filter, dus hij zwemt goed) en ik zou niet willen dat hij sterft... Bedankt allemaal!
Michel
470 berichten
michel fr
Hallo,Normaal zou alles goed moeten verlopen, de nitrificerende bacteriën zitten ook in de bodem. Het feit dat je het mos en enkele cilinders van de oude hebt geplaatst, is voldoende om het nieuwe filter te starten.Michel
Romane
2 berichten
romane fr
Hartelijk bedankt, dat stelt me gerust! Fijne avond voor jou!Romane
Samuel
3 berichten
samuel fr
Goedenavond, Uw aquarium is nu een maand oud. Het is beplant, er is een bodem, dus als er een piek van nitrieten zou moeten zijn, is die waarschijnlijk al voorbij. De bacteriën zitten niet alleen in het filter, maar in het hele aquarium. Een kleine vraag, welk water heeft u gebruikt om uw aquarium te vullen? Voor uw pomp is een sponsfilter ruim voldoende voor een Betta splendens, bovendien vermoeit de stroming deze soort enorm. Als uw aquarium in een slaapkamer staat, is uw verwarming ook overbodig. Met vriendelijke groeten

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.