Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

een raam schoonmaken

3 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
jean-marie
21 berichten
jean-marie fr


hoe een venster dat gecorrodeerd is schoonmaken

dank u voor een antwoord

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

 

1°) Als het glas bedekt is met verhard kalksteen, volstaat het om het een tijdje vochtig te maken met witte azijn en vervolgens te schrobben met watten, dezelfde die je als filtermateriaal gebruikt. Deze operatie moet herhaald worden tot het gewenste resultaat bereikt is.

In het geval dat de kalkaanslag hardnekkig is, kan de azijn vervangen worden door zoutzuur. Dit is gemakkelijk te vinden in de supermarkt of in elke drogisterij.

In beide gevallen kan dit alleen gedaan worden op lege tanks natuurlijk.

2°) Als het glas bedekt is met groene algen, hoef je alleen maar te schrobben met een handvol vochtige watten. Dit materiaal is niet schurend en het is zeer nuttig om geen krassen op het glas te maken.

Let op dat je niet te dicht bij de bodem schrobt om te voorkomen dat één of meerdere zandkorrels aan de watten blijven hangen want op dat moment zijn krassen gegarandeerd.

 

Alain

jean-marie
21 berichten
jean-marie fr

bedankt ALAIN voor je advies dat zeer effectief is

gloriane
83 berichten
gloriane fr

hallo

ik gebruik een speciaal mes voor aquariums, het is scherp als een scheermes

ik had kalkaanslag op het glas aan de binnenkant van mijn aquarium, niets werkte, ik heb dit geprobeerd en alles is verdwenen zonder enige moeite, het is effectief en niet duur


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.