Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Een Aquarium van 180 liter Bevolken

4 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Roland
11 berichten
roland fr


 Bonjour à Tous

        Je voudrais peupler mon bac Juwel vision brun de 180 litres  avec des Cichlidés africains nains ou autres genre Lac Malawi ....à condition que mon choix ne se porte que sur des sujets capables de vivre dans ce bac communautaire  ...Donc ma question est : " je voudrais une liste non exhaustive de beaux poissons bien colorés et gentils......".....Merci à Tous pour les réponses.....qui ne sont pas urgentes vu que le bac et son meuble commandés à Zoomalia ne m'ont pas encore été livrés depuis le 7 Avril 2013....!....

        Roland de Nice...

       

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

1°) Meer van Malawi : Met een brutovolume van 180 liter moet er nog steeds het mineraalvolume afgetrokken worden (wat niet onaanzienlijk is). Dat betekent dat er in het beste geval slechts een honderdtal liter overblijft. Dat is dus te weinig om er gewoonweg 2 stellen in te huisvesten, want deze vissen zijn te territoriaal om zonder gevaar samen te leven. Eén enkel stel kan daarentegen dit volume wel naar tevredenheid gebruiken, vooral omdat er dan niet zoveel schuilplaatsen nodig zijn.

 

2°) Meer van Tanganyika : Twee stellen Julidochromis kunnen er leven met voldoende schuilplaatsen, evenals voor Lamprologus brichardi of Leuleupi. Schelpenbewonende cichliden zoals de Lamprologus multifasciatus, de Altolamprologus compressiceps of zelfs de Telmatochromis vittatus zouden er ook heel goed zijn.

 

3°) Riviercichliden: De Pelvicachromis pulcher hebben als voordeel dat ze kunnen leven in beplante gezelschapsaquaria zonder gevaar voor de andere vissen. Voor de Hemichromis bimaculatus en lifalili kan er 1 stel plezier hebben.

 

Alain

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo Roland,

geen probleem om je te helpen met de schaaldieren;

voor je aquarium heb ik misschien de oplossing, want degene die de mijne heeft gemaakt hanteert geen specifieke afmetingen en levert door heel Frankrijk.

Aquaristische groeten.

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo Roland,

voor jouw aquarium met levendig gekleurde vissen en een beplante bak kun je starten met een school van 15 kardinaaltetra's en 10 roodneuzen met 5 corydorassen voor de bodem (let op temperatuur van 26 / 27° C.);

of anders met neontetra's van verschillende soorten (in dat geval temperatuur van 24 / 25° C.).

Meng geen kardinaaltetra's en neontetra's (verschillende onderhoudstemperaturen).

Aquariumgroeten.

 

Roland
11 berichten
roland fr

 

Hallo Jean-Pierre_K

            Ik zal al jouw adviezen in acht nemen wanneer dat nodig is.....maar ik had een paar jaar geleden een aquarium van 240 liter....en als ik je eerlijk vertel wat er aan variëteiten in zaten, zou je het zeker niet geloven.....gewoon een snelle blik uit het geheugen....2 corydoras  1 Botia macracantha  minstens 6 verschillende gouramis   1 Kissing.....2 Hémichromis.....2 Ciclazoma meeki...1 of 2 blauwe acara's...1 paar melanochromis auratus.....1 Pseudo-zebra..... en dan de kers op de taart hou je vast een Oscar  (die ik klein gekocht heb)  en die meer dan 20 cm mat....hij at uit mijn hand......geen haai, zelfs geen kleine.........en al deze dieren leefden perfect goed samen......nooit problemen met kannibalisme geregistreerd......zelfgemaakt voedsel " runderhart + spinazie + hele eieren + polyvitamine-oplossing +vitamine B 12 + ijzerfumaraat  en  paprikapoeder.......bereid in bevroren blokjes.......groot onderhoud dat wel... en drank water uit het aqua........Lol........controles zoals iedereen etc..........nooit nitriet of nitraat of ernstige ziektes.....en ik was tegen al die farmaceutische producten.......

          Als je geschokt bent.....wens ik je een fijne zondag.......en nogmaals bedankt voor alles...ik zal terugkomen om je details te geven over de vissen die ik zou introduceren.......

          Roland uit Nice.......


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.